سپنتا: با منزوی ساختن طالبان به صلح می رسیم

© Sputnik . Zuhal Sarhadسپنتا: با منزوی کردن طالبان به صلح می رسیم
سپنتا: با منزوی کردن طالبان به صلح می رسیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان گفت، دست یافتن به صلح بدون منزوی ساختن طالبان ممکن نیست.

افشاگری‌های سپنتا با نشر کتاب سیاست افغانستان؛ روایتی از درون - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری‌های سپنتا با نشر کتاب "سیاست افغانستان؛ روایتی از درون"
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دکتر رنگین دافر سپنتا مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان گفت:- "بدون وادار ساختن قاطع و روشن پشتیبانان طالبان و منزوی ساختن طالبان، امکان پیروزی و امکان رسیدن به صلح نیست".

مشارو پیشین امنیت ملی، حکومت وحدت ملی را نامشروع و رهبران این حکومت را دروغ گو و فریب‌کار می‌خواند.

دادفر رنگین سپنتا در مراسمی اعلام موجودیت «نهضت صلح، عدالت و آزادی افغانستان» در کابل در ادامه سخنانش چنین گفت:- "بر یک نظامی که رهبران آن بیشتر به صورت غریزی و عاطفی و سیستماتیک دروغ می‎گویند و تودۀ مردم را فریب می‌دهند، امکان رقابت عادلانه و شرایط عادلانه و پیش شرط‌های عادلانه ناممکن است".

در همین حال، محمد یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری نیز که در این مراسم شرکت کرده بود، روند صلح حکومت را با بحران روبرو می‎داند و می‌گوید که کابل و جامعۀ جهانی برای آوردن صلح در افغانستان ارادۀ جدی ندارند:- "روند صلح دچار بحران در مقیاس ملی و بین المللی است نه دولت نه نهادهای صلح و نه کشورهای بین المللی برنامه روشن برای صلح ندارند".

آقای قانونی تأکید دارد که انتخابات افغانستان، با تقلب‎های گسترده و سازماندهی شده به همراه خواهند بود:- "کمیسیون مستقل انتخابات باید تاریخ و تقویم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نماید و هیچ تاخیری برای این انتخابات پذیرفتنی نیست".

 یادآوری می کنیم، که این سخنان را سپنتا در حالی می زند، که حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در برخی سخنرانی ها و گفت و گوهایش با رسانه ها از طالبان به گونه نسبی پشتیبانی اش را اعلام و خواستار توقف حملات هوایی بر طالبان است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала