طالبان: مبارزه خود را در برابر امریکا و داعش ادامه می دهیم/ روسیه و چین به ما کمک نکرده است

© AP Photo / Reza Shirmohammadiطالبان: مبارزه خود را در برابر امریکا و داعش ادامه می دهیم/ روسیه و چین به ما کمک نکرده است
طالبان: مبارزه خود را در برابر امریکا و داعش ادامه می دهیم/ روسیه و چین به ما کمک نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان گفته است، که گروه طالبان مبارزه خود را با داعش و امریکا ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به شبکه تلویزیونی «تی. آر. تی» گفته است، طالبان با قدرت تمام در برابر داعش به مبارزه ادامه خواهد تا این گروه تروریستی را از بین ببرد.

وی افزود: نیروهای و امریکایی در درگیری بین طالبان و داعش در پشتیبانی از این گروه تروریستی طالبان را هدف قرار می‌دهند، اما در نتیجه مبارزه طالبان با این گروه تروریستی، داعش در افغانستان به شدت تضعیف شده است.

سپنتا: با منزوی کردن طالبان به صلح می رسیم - اسپوتنیک افغانستان
سپنتا: با منزوی ساختن طالبان به صلح می رسیم

سخنگوی طالبان اظهار داشت: ما با داعش می‌جنگیم چون این گروه ارزشی برای عقاید اسلامی قائل نیست و به اختلافات مذهبی بین مسلمانان دامن زده، اسلام و مردم افغانستان را تهدید می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد عقاید این گروه تروریستی مخالف ارزش‌های اسلامی بوده  وبه همین دلیل هیچ فرصتی برای نفوذ و موفقیت در افغانستان ندارد.

سخنگوی طالبان در واکنش به تبلیغات اخیر کمک تسلیحاتی روسیه و همکاری چین با این گروه در افغانستان را تکذیب کرد.

وی افزود: طالبان «توانایی کامل» برای شکست داعش را دارد و به کمک هیچ کشوری در این زمینه نیاز ندارد.

مجاهد اظهار داشت: اگر چه درس‌ خوبی در میدان جنگ به آمریکا دادیم با این حال خواستار ادامه جنگ نیستیم، اما اگر مجبور شویم تا یک قرن آینده نیز به جنگ ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه تصریح کرد جنگ جاری در افغانستان بر این گروه تحمیل شده، اما امریکا نمی‌تواند یک ملت را با استفاده از زور و تسلیحات نابود کند.

این در حالیست، که برخی از نمایندگان افغانستان و مقام های دولت افغانستان نیروهای امریکایی را به پشتیبانی از گروه تروریستی داعش در افغانستان متهم می‌کنند.

از سوی دیگر نیز بسیاری از کارشناسان حضور نیروهای خارجی در افغانستان عامل اساسی ادامه جنگ و ناامنی در این کشور دانسته و بر قراری صلح در حضور نیروهای خارجی را ناممکن می‌دانند.

یادآوری می کنیم، که امریکا و کشورهای غربی روسیه، چین و ایران را به پشتیبانی از طالبان متهم می کنند، اما روسیه، چین و ایران این اتهام ها را واهی خوانده و هرگونه کمک به گروه طالبان را رد می کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала