مخالفت رهبری شبکه حقانی و شورای کویته با پیوستن به روند صلح افغانستان

© Sputnikمخالفت رهبری شبکه حقانی و شورای کویته با پیوستن به روند صلح افغانستان
مخالفت رهبری شبکه حقانی و شورای کویته با پیوستن به روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های پاکستان گزارش داده اند که ملا هیبت الله، رهبر گروه طالبان علاقمند گفتگوهای صلح با حکومت افغانستان است، ولی سراج الدین حقانی، رهبر شبکه‌ی حقانی و ملا عبیدالله اسحاقزی، یک عضو شورای کویته بر ادامه‌ی جنگ در افغانستان تاکید دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، شورای عالی صلح افغانستان امروز (دوشنبه، ۲۷ حمل) گفته است که برخی از اعضای رهبری طالبان با طرح صلح حکومت افغانستان برای آغاز گفتگوهای صلح ابراز آمادگی کرده‌اند.

در همین حال حسین حقانی، سفیر پیشین پاکستان در امریکا گفته است که سیاست پشتیبانی اسلام آباد از هراس افگنی، چهره این کشور را در جهان خدشه دار کرده است.

حسین حقانی گفته است: "فعالیت هراس‌افگنی در پاکستان و پشتیبانی این کشور از برخی گروه‌های هراس افگن، روابط پاکستان با بیشتر کشورهای منطقه و جهان به ویژه امریکا را سخت متاثر کرده است؛ بنابرین مقامات در اسلام آباد باید در این سیاست تغییر بیاورند".

ملا عبدالسلام ضعیف: زیر فشارهای پاکستان صلح نمی کنیم - اسپوتنیک افغانستان
ملا عبدالسلام ضعیف: زیر فشارهای پاکستان صلح نمی کنیم

حکومت افغانستان یک ماه پیش در دومین نشست روند کابل به طالبان پیشنهاد بی‌سابقه‌ی صلح را ارایه کرد. طالبان هنوز به گونه‌ی رسمی به این پیشنهاد پاسخ نداده‌اند.

این در حالیست که جنرال عبدالرازق، فرمانده امنیه قندهار چند روز پیش اعلام کرد که حدود ۳۵ سرگروه و فرمانده طالبان به روند صلح با حکومت افغانستان پیوسته‌ و زندگی صلح آمیز را انتخاب کرده‌اند.

فرمانده امنیه قندهار گفته بود: "۶۰ تن از اعضای گروه طالبان، از وزیر تا فرماندهان فرقه، که در زمان رژیم طالبان و اکنون مسوولیت داشتند و دارند، ابراز آمادگی کرده‌اند که صلح کنند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала