اعمار بندهای جدید برق روی پنج حوزه آبی در افغانستان

© Sputnik / V.Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر اعمار بندهای جدید برق روی پنج حوزه آبی در افغانستان
اعمار بندهای جدید برق روی پنج حوزه آبی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مالیه افغانستان از برنامه‌ی حکومت برای ایجاد بندهای برق و آبگردان روی دریاهای هلمند، هریرود، کابل، آمو و شمال خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، اکلیل حکیمی، وزیر مالیه امروز (دوشنبه، ۲۷ حمل) در نشست مجلس نمایندگان گفت که یک شرکت مشورتی به هدف مطالعه‌های فنی این بندها استخدام می‌شود و به زودی کار تدارکاتی آن آغاز خواهد شد.

این بندها روی دریای هلمند، هریرود، کابل، آمو و شمال ساخته خواهد شد و به همین هدف وزارتخانه‌های انرژی و آب، مالیه و کمیسیون ملی تدارکات تصمیم گرفته‌اند که یک شرکت مشورتی را برای مطالعه‌ی فنی این بند‌ها استخدام کند.

آقای حکیمی گفت که این مطالعه‌ها تا پنج سال دیگر تکمیل خواهد شد.

بند برق آبی نغلو - اسپوتنیک افغانستان
غنی: روسیه در احداث بند برق تجربه دارد

این در حالیست که انتظار می‌رود با قرضه‌های دراز مدت ازبیکستان شش کارخانه‌ی نساجی کشور به ویژه کارخانه‌های نساجی گلبهار و بست هلمند تا شش ماه دیگر بازسازی شود.

وزیر مالیه به مجلس نمایندگان گفت که در گام نخست با این قرضه‌ها و بودجه حکومت کار بازسازی کارخانه‌ی گلبهار و بست هلمند را آغاز می‌کند.

از سوی دیگر، به هدف توسعه‌ی روابط بازرگانی کابل-تاشکند راه آهن حیرتان با کمک فنی مهندسان ازبیکی به هرات ادامه میابد و راه آهن خواف-هرات نیز تا دو ماه دیگر از سوی روسای جمهور افغانستان و ایران گشایش خواهد یافت.

انتظار می‌رود به هدف افزایش سرمایه گذاری ها روی این همه پروژه‌های اقتصادی به شمول معادن تا سه ماه آینده یک نشست بزرگ اقتصادی در ابوظبی برگزار شود، نشستی که سرمایه گذاران از کشور‌های مختلف در آن شرکت خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала