احدی: به شفافیت انتخابات باور ندارم

© Sputnik / Zuhal Sarhadاحدی: به شفافیت انتخابات باور ندارم
احدی: به شفافیت انتخابات باور ندارم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نورالحق احدی، رئیس جبهه ملی نوین افغانستان امروز هنگام ثبت نام در یکی از مراکز ثبت نام رای دهندگان گفت به شفافیت روند انتخابات اطمینان ندارد و کمیسیون مستقل انتخابات اطمینان جریان های سیاسی را بدست نیاورده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، آقای احدی در این مورد گفت: "هیچ اطمینان به ارتباط شفافیت پروسه که قناعت ما حاصل شود نداریم اگر دوسال دیگر هم به حکومت وقت بدهیم باز هم نمی توانند بدیل هم نیست یا ای انتخابات به تاخیر بی افتد یا همی را قبول و یا اینکه هیچ انتخابات نشود".
کمیسیون مستقل انتخابات تلاش بر اعتماد سازی دوباره برای تشویق شهروندان به حضور در انتخابات دارد.
حفیظ الله هاشمی، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات در این مورد تصریح کرد: "تلاش کمیسیون بسیار جدی است که پروسه ثبت نام را موفق انجام دهد اولین قدم بر شفافیت بر می دارد انتخابات 28 میزان را تضمین می کند مسئله کامیاب شدن پروسه ثبت نام رای دهندگان در سراسر کشور است".
در همین حال شماری از شهروندان هر چند به آینده انتخابات باورمند نیستند اما برای سلامت این روند آمادگی حضور در انتخابات نشان میدهند.
اصرار، یک باشنده شهر کابل گفت بخاطر کارت رای دهی گرفته تا به شخص مورد نظر اش رای بدهد.
بریالی، یک باشنده دیگر شهر کابل گفت: "باید تذکره های برقی توزیع میشد باز ما مردم به رای دهی میرفتیم ای قسم مشکل بعضی نمی خواهند از این طریق رای بدهند".
انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ها قرار است در 28 میزان سال جاری برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала