هند دو بند بزرگ برق در افغانستان می‌سازد

© Photo / ارگهند دو بند بزرگ برق در افغانستان می‌سازد
هند دو بند بزرگ برق در افغانستان می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت انرژی و آب افغانستان به تازگی اعلام کرد، هند علاقمند است در بندهای برق باغ دره ولایت کاپیسا و سروبی دو در دریای کابل سرمایه گذاری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، هند کشوریست که در ساخت و ساز بندهای بزرگ تولید انرژی برق و آب گردان تجربه زیاد دارد.
اکنون بر بنیاد مدرک های معتبری که در اختیار تلویزیون یک قرار گرفته، هند علاقمندی نشان داده که در بندهای باغ دره در ولایت کاپیسا و سروبی-دو در دریای کابل، سرمایه گذاری کند.
آصف غفوری مسوول روابط عمومی وزارت انرژی و آب پذیرفت که هند از حکومت افغانستان خواهان دریافت مشخصات این دو بند بزرگ شده است، اما به گفته او هنوز نوعیت سرمایه گذاری هند در این بندها مشخص نیست.
بر بنیاد گزارش‌ها، بند برق باغ‌دره که روی دریای پنجشیر و غوربند ساخته خواهد شد دست کم 300 میگاوات برق تولید خواهد کرد و یکی از بندهای بزرگ برق در منطقه خواهد بود.
همچنان بند برق سروبی-دو نزدیک به 100 میگاوات برق تولید خواهد کرد.
پرویز کاوه از روزنامه نگاران کشور در این مورد گفت که حکومت افغانستان فرصت های سرمایه گذاری در زیر ساخت های اساسی کشور را نباید از دست دهد.
بربنیاد گزارشها، هندو پیش از این بند برق سلما در ولایت هرات را ساخته است. ساخت بند برق سلما هم اکنون سبب روشنایی ولایت‌های غربی کشور شده و در آینده نزدیک زمینه آبیاری هزاران هکتار زمین را نیز فراهم خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала