خلیل زاد: امریکا در سیاست گذاری هایش درباره افغانستان دچار اشتباه شده بود

© Wikipedia / Photo by Monika Flueckigerخلیل زاد: امریکا در سیاست گذاری هایش درباره افغانستان دچار اشتباه شده بود
خلیل زاد: امریکا در سیاست گذاری هایش درباره افغانستان دچار اشتباه شده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پیشین امریکا در افغانستان گفت، امریکا در سیاست گذاری‎هایش در قبال افغانستان در سال‌های گذشته، دچار اشتباهاتی شده است.

Флаг США на демонстрации военной техники и вооружения НАТО в Латвии - اسپوتنیک افغانستان
زلمی خلیل زاد: امریکا باید بر افزایش قابلیت های ناتو جهت مقابله با چالش های فعلی تمرکز کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، زلمی خلیل زاد سفیر پیشین ایالات متحده امریکا در افغانستان در برنامه سیاه و سپید طلوع نیوز گفت: اکنون تلاش‎ها برای اصلاح این اشتباهات از سوی واشنگتن ادامه دارند، اما در گذشته در پیوند به سیاست امریکا در افغانستان نواقصی بوده و اشتباهاتی صورت گرفته، در این شکی نیست.

مهمانان این برنامه طلوع نیوز رنگین دادفر اسپنتا مشاور پیشین امنیت ملی و زلمی خلیل زاد سفیر پیشین امریکا در افغانستان بود، که هر دو مهمان از کارهای 16 ساله امریکا در افغانستان انتقاد و اما بر حضور و پشتیبانی امریکا از افغانستان تأکید ورزیدند. 

رنگین دادفرسپنتا در این باره گفت:- "شانزده سال تلاش ما نشان داد که ایالات متحده امریکا در مبارزه با پاکستان ناپایدار و دارای یک راهبردی اشتباه آمیز بود".

آقای خلیل‌زاد گفت، که امریکا خواهان پایان جنگ در افغانستان است، اما گروه‌های زیرنام جهاد، مقام‌هایی که در قدرت استند و برای استخبارات بیرونی کار می‎کنند، بی‌کاری و بی‎عدالتی علت‎های اصلی ادامۀ جنگ در افغانستان استند.

در حالی‌که آقای اسپنتا، خواهان انتخاب سیاست بی طرفی افغانستان در روابط بیرونی اش است.

 اما آقای خلیل‌زاد گفت، که در شرایط کنونی، سیاست بی طرفی و دوری از امریکا به سود افغانستان نیست.

یادآوری می کنیم، که امریکا پس از حملات 11 سپتمبر به افغانستان حمله و گروه طالبان را با کمک گروه های مجاهدین افغانستان از پایتخت و دیگر شهرهای این کشور دور کردند، که اکنون با و جود گذشت بیش از 16 سال قدرت گروه طالبان در شهرها و ولایت های این کشور افزایش یافته است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала