وزارت خارجه امریکا نیروهای امنیتی افغان را به کشتار غیرنظامیان متهم کرد

© AP Photo / Luis M. Alvarezوزارت خارجه امریکا نیروهای امنیتی افغان را به کشتار غیرنظامیان متهم کرد
وزارت خارجه امریکا نیروهای امنیتی افغان را به کشتار غیرنظامیان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فساد اداری گسترده، نبود حسابدهی، بررسی نشدن خشونت ها در برابر بانوان و روبرو بودن خبرنگاران با تهدیدها، از دیگر مسایلی استند که در این گزارش آمده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت خارجه ایالات متحده امریکا، در گزارش سالانه وضع حقوق بشری جهان، از افزایش حمله های بی رویه در برابر غیرنظامیان در افغانستان، هشدار می دهد.
بربنیاد این گزارش، در یک سال گشته، گروه های مسلح مخالف دولت، از کودکان و نوجوانان همچون سرباز، مهاجمان انتحاری و انتقال دهنده گان جنگ افزار کار گرفته اند و در حالاتی، نیروهای دولتی نیز از نوجوانان، سربازگیری کرده اند.
در این گزارش، نیروهای دولتی هم به کشتارهای فراقانونی، شکنجه، بازداشت های خودسرانه و سو استفاده جنسی از کودکان و نوجوانان، متهم شده اند.
نجیب دانش — سخن‌گوی وزارت امور داخله اما می‌گوید: "ما متعهد به مراعات نمودن تمام قوانین بشری در محابس افغانستان استیم و از تمام نهادهای ملی و بین المللی تقاضا می کنیم که از نزدیک بیایند و این محابس ما را ببینند تا این که مطمین شوند که در این جا حقوق بشری مراعات می شود".
در این گزارش، آنچه که گسترش فساد در نهادهای دولتی افغانستان دانسته می شود و نیز چگونه گی عمل کرد نهادهای قضایی در کشور، به پرسش گرفته شده اند؛ هم زمان، از فعال بودن نظام قضایی طالبان، در بخش هایی از کشور یاد شده است.
ناصر تیموری، پژوهشگر دیده بان شفافیت افغانستان در این باره گفت: «بعد از سه و نیم سال از حکومت وحدت ملی، هنوز آن توقعاتی که نهادهای مدنی برای ایجاد اصلاحات و گرفتن دستاوردهای بزرگ و زدودن فساد داشتند، به آن ها نرسیده اند.»
در گزارش وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در باره وضع حقوق بشری جهان آمده است که آگاهی از قانون منع خشونت در برابر بانوان در افغانستان همچنان اندک است و هنوز هم دختران در این کشور، با خطراتی چون آزمایش های اجباری بکارت روبرو استند.
در این گزارش، همچنان با انتقاد از سهم کم رنگ بانوان در نهادها، گفته شده است که تنها بیست و دو درصد کارکنان دولت و پنج درصد نیروهای امنیتی را، بانوان می سازند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала