عکس العمل امریکا به آغاز عملیات بهاری طالبان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا: طالبان مسئول ناامنی و قتل هزاران شهروند افغانستان در طی سال های اخیر میباشد

اسپوتنیک به نقل از اطلس وزارت امور خارجه امریکا طی واکنش به آغاز عملیات بهاری طالبان با نام الخندق گفته است، اعلامیه طالبان نشان می دهد که این گروه مسئول ناامنی و کشتن هزاران شهروند افغانستان در طی سال های اخیر است. امریکا گفته است که از نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با طالبان حمایت خواهد کرد.
طالبان روز گذشته با نشر بیانیه ای اعلام کرد که "عملیات الخندق" نیروهای امریکایی و عوامل استخباراتی آنها و همچنان حامیان داخلی آنان را هدف قرار می دهد.
طالبان گفته اند که حملات جدید قسما پاسخی به استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در قبال افغانستان است که ماه آگوست سال گذشته اعلام شد. این استراتژی به نیروهای امریکایی اختیار بیشتری می دهد تا با ستیزه جویان به مقابله بپردازند.
اما وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ خود گفته است آغاز حملات بهاری خود را اعلام کرد. این اطلاعیه تائید می‌کند که طالبان مسؤول ناامنی و از بین رفتن جان هزاران افغان طی سال‌های مختلف است.
در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا در واکنش به این اطلاعیه طالبان اعلام می‌کند که در کنار مردم افغانستان می‌ایستد. امریکا همچنین از نیروهای امنیتی افغان که در مقابل طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی که به دنبال نابودی جامعه افغان هستند، مبارزه می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала