لطیف پدرام: نام افغانستان را به خراسان تبدیل کنیم + ویدیو

© Photo / اداره ثبت احوال نفوس/فیسبوکلطیف پدرام: نام افغانستان را به خراسان تبدیل کنیم + ویدیو
لطیف پدرام: نام افغانستان را به خراسان تبدیل کنیم + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پارلمان افغانستان در واکنش به آغاز توزیع شناسنامه های برقی گفت، بیایید نام افغانستان را به خراسان تبدیل کنیم.

هشدار داکتر عبدالله در پیوند به توزیع شناس‌نامه‌های برقی - اسپوتنیک افغانستان
هشدار داکتر عبدالله در پیوند به توزیع شناس‌نامه‌های برقی
به گزارش اسپوتنیک، لطیف پدرام نماینده پارلمان افغانستان دیروز پس از آغاز توزیع شناسنامه های برقی توسط محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، کنفرانس خبری دایر و به روند توزیع شناسنامه برقی که در آن همه مردم افغانستان را به نام ملیت افغان ثبت نموده، واکنش نشان داد.

او گفت:- " بیایید با هم بسیج شویم تا نام افغانستان را دوباره به خراسان تبدیل کنیم".

او در این کنفرانس خبری اشرف غنی را به باد انتقاد گرفته و گفت:- "آقای غنی به بهانه های زیادی این روند را بدون اجماع ملی آغاز کرده و این خلاف تمام موازین انسانی و بین المللی است".

او در ادامه صحبت هاییش گفت:- "آقای غنی استدلال می کند و می گوید، که با این شناسنامه های برقی می توان جلو حملات تروریستی را گرفت. اما استدلال من این است که با همان شناسنامه های برقی مصوب مجلس هم می شد، همین کار را کرد".

این در حالیست، که تحلیلگران می گوید، که با توزیع شناسنامه های برقی نمی توان جلو انتحار و انفجار و حملات تروریستی گرفته شود. جلو حملات تروریستی زمانی گرفته خواهد شد که در راس حکومت انسان های کارآ و مسلکی گماشته شود و با دشمن مدارا نشود و فساد اداری از بین برده شود و به دشمن به عنوان برادر دیده نشود.

پیش از این، داکتر عبدالله عبدالله نیز در واکنش به این کار اشرف غنی واکنش نشان داده و گفته بود، که این روند ناکام خواهد بود.

روند توزیع شناسنامه های برقی در حالی توسط اشرف غنی آغاز گردید، که بسیاری از اقوام مخالف درج واژه افغان هستند و آن را تنها مربوط به قوم پشتون می دانند.

یادآوری می کنیم، روند توزیع شناسنامه های برقی قرار بود، سالها پیش اجرایی شود، اما به دلیل اختلاف بر سر واژه افغان که برخی ها آن را مترادف معنای پشتون می دانستند و برخی ها هم می خواستند که تمام اقوام افغانستان به این نام یاد شوند به تاخیر افتاده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала