ربودن کارمندان هندی و افغان شرکت ساخت و ساز پایه‌های برق در بغلان

© Sputnik / Artem Kreminskyربودن کارمندان هندی و افغان شرکت ساخت و ساز پایه‌های برق در بغلان
ربودن کارمندان هندی و افغان شرکت ساخت و ساز پایه‌های برق در بغلان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هفت کارمند یک شرکتی که مسوولیت ساخت و ساز سب‌استیشن برق خواجه الوان شهر پلخمری را به‌دوش دارد، ربوده شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، هفت کارمند شرکت KECInternational که مسوولیت ساخت و ساز سب‌استیشن برق خواجه الوان شهر پلخمری را به‌دوش دارد، پیش از چاشت امروز در ولایت بغلان از سوی طالبان مسلح ربوده شده اند.

آغاز ترمیم پایهٔ منهدم‌شدهٔ برق در ولایت بغلان - اسپوتنیک افغانستان
آغاز ترمیم پایهٔ منهدم‌شدهٔ برق در ولایت بغلان

گفته می‌شود افراد ربوده‌شده شش شهروند هندوستان و یک شهروند افغانستان می‌باشند.    

قبل از این مقامات محلی در ولایت بغلان به روز شنبه (۲۵ حمل) اعلام نموده بودند که طالبان با تخریب یک پایۀ برق در این ولایت، برق وارداتی تاجیکستان و ازبیکستان به پایتخت را، قطع کرده‌اند.

ذبیح الله شجاع، سخنگوی پولیس بغلان به رسانه‌ها گفته است: "چند تن از کارمندان هندی بخاطر بازدید از استیشن در دشت خواجه الوان رفته بودند که تا هنوز مشخص نیست که چند نفر آنها خارجی هستند، اما دو نفر از این انجینران افغانی اند که از سوی یک فرمانده طالبان به نام شاهین ربوده شده اند".

فیروزالدین ایماق؛ معاون شورای ولایتی بغلان هم گفت که که افراد وابسته به قاری نورالدین، از سرگروه‌های طالبان که وابسته به ملا یونس؛ از افراد کلیدی این گروه در دند شهاب‌الدین این ولایت هستند، این کارمندان کمپنیKEC را ربوده اند.
آقای ایماق گفت: "صبح امروز تعداد هفت نفر کارمند که شهروند هندوستان هستند و از مسیر پلخمری به صوب خواجه الوان در حرکت بودند و در آنجا سب استیشنی ساخته می‌شود که از برق ۵۰۰ کیلووات عبور می‌کند، طالبان موتر آنها را توقف می‌دهند و آنها را با خود می‌برند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала