فرمانده پولیس جوزجان: داعشیان خارجی از پاکستان وارد افغانستان می شوند

© Sputnik / JAKفرمانده پولیس جوزجان: داعشیان خارجی از پاکستان وارد افغانستان می شوند
فرمانده پولیس جوزجان: داعشیان خارجی از پاکستان وارد افغانستان می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده پولیس ولایت «جوزجان» در شمال افغانستان اعلام کرد، که در چند ماه اخیر داعشیان خارجی از طریق پاکستان وارد خاک افغانستان می شوند.

در شمال افغانستان جنگجویان 5 کشور برای داعش می جنگنند - اسپوتنیک افغانستان
در شمال افغانستان جنگجویان 5 کشور برای داعش می جنگنند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جنرال فقیرمحمد جوزجانی فرمانده پولیس ولایت جوزجان به گروه رسانه‌ای «بلومبرگ» گفت: نزدیک به 600 جنجگوی داعشی در این ولایت در حال مبارزه با نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

وی در ادامه تصریح کرد، که گروه تروریستی داعش در این ولایت حدود 150 جنگجوی خارجی دارد که بیشتر آنها طی ماهای اخیر از طریق پاکستان وارد افغانستان شده‌اند.

این مقام ارشد پولیس اظهار داشت:  جنگجویان خارجی داعش شهروندان  کشورهای فرانسه، سودان و چین هستند که مسئولیت آموزش جنگجویان محلی این گروه تروریستی را به عهده دارند.

برخی از کارشناسان بر این باورند، که داعش در افغانستان ارتباطی با سوریه و عراق ندارد، اما فرمانده پولیس جوزجان گفت، که ورود جنگجویان خارجی داعش به کشورش، جان تازه به این گروه تروریستی در افغانستان داده است.

جنرال جوزجانی هشدار داد: اگر گروه تروریستی داعش در افغانستان برای مدت طولانی ماندگار شود ممکن است در برای تاسیس دولت خود خوانده جدیدی تلاش کنند.

یادآوری می کنیم، که گروه تروریستی داعش برای نخستین بار در سال 2015 میلادی در شرق افغانستان اعلام موجودیت کرد که بیشتر اعضای آن از جنگجویان سابق تحریک طالبان پاکستان هستند.

این گروه تروریستی فعالیت هایش را از شرق افغانستان به سایر ولایت‌ها و بویژه به فاریاب و جوزجان در شمال افغانستان گسترش داده است.

بسیاری از کشورهای منطقه از جمله روسیه،  مقامات واشنگتن را به انتقال جنگجویان داعشی از عراق و سوریه به افغانستان متهم می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала