ارائه طرح مشرانو جرگه برای جلوگیری از توهین به مجاهدین

© Photo / meshrano jirgaارائه طرح مشرانو جرگه برای جلوگیری از توهین به مجاهدین
ارائه طرح مشرانو جرگه برای جلوگیری از توهین به مجاهدین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس سنای افغانستان گفته است که تعداد محدودی از رهبران جهادی بخاطر چوکی جنگیده اند و نباید به این دلیل به تمام مجاهدین توهین شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، اعضای مجلس سنای جمهوری اسلامی افغانستان در توافق کردند تا طرحی را برای جلوگیری از توهین به مجاهدین آماده کنند.

کار روی طرح قانون جلوگیری از توهین به مجاهدین امروز از سوی فضل‌هادی مسلم‌یار، رئیس مجلس سنا به تالار عمومی این مجلس پیشنهاد شد و سناتوران با آن توافق کردند.
فضل‌هادی مسلم‌یار ایجاد طرح جلوگیری از توهین به مجاهدین را ضروری خواند و گفت که این طرح برای دفاع از مقدسات مردم مجاهد افغانستان ساخته خواهد شد.

واکنش مجلس سنا به اضهارات اسحاق گیلانی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مجلس سنا به اظهارات اسحاق گیلانی

آقای مسلم‎یار کسانی که به مجاهدین توهین می‎کنند را "خائن" خواند و تأکید کرد که آنان حق ندارند در افغانستان سیاست کنند و یا در مورد مقدسات مردم افغانستان حرف بزنند.
پیش از این رئیس مجلس سنا در مراسم بزرگداشت از روز پیروزی مجاهدین در ارگ ریاست جمهوری گفته بود که مجلس سنا طرحی را برای جلوگیری از توهین به مجاهدین آماده می‌کند.
آقای مسلم‌یار افزود که براساس این طرح، نهادهای عدلی و قضایی مکلف خواهند شد تا کسانی که به شخصیت‌های ملی و جهادی، توهین می‌کنند را زیر پیگرد قانون قرار دهند.
به گفتۀ وی، تعداد "محدودی" از رهبران جهادی بخاطر چوکی جنگیده اند ولی این به این معنی نیست که به تمام مجاهدین توهین شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала