تجلیل از 9 می «روز پیروزی» در سفارت روسیه در کابل

© کریمتجلیل از 9 می «روز پیروزی» در سفارت روسیه در کابل
تجلیل از 9 می «روز پیروزی» در سفارت روسیه در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از 9 می روز پیروزی در سفارت روسیه در کابل تجلیل به عمل آمد.

به گزارش اسپوتنیک، از  9 می «روز پیروزی- دین پابیده» در سفارت روسیه در کابل با حضور دیپلمات های کشورهای متحدالمنافع، کشورهای آسیایی، اروپایی و وزیر تحصیلات افغانستان، نمایندگان پارلمان افغانستان، نمایندگان وزارت خانه های افغانستان و جمعی از دانش اموختگان و استادان دیپارتمنت روسی تجلیل شد.

در این محفل الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل از حضور مهمانان سپاسگزاری و این روز را به همه شادباد گفت.

سفیر روسیه گفت:- "من امروز را به شما خوش آمد گفته و 73 مین سالگرد روز پیروز ی در جنگ میهنی را به شما شادباد می گویم".

او گفت: روزی از این بزرگتر نیست که ما ارزش زندگی را از این بیشتر بدانیم. زمانی که ما از جنگ جهانی یادآوری می کنیم و به یاد می آوریم کسانی را که در جبهه جنگیدند، تا فرزندان و نواسه های شان در قرن 21 آزاد زندگی کنند.

مانتیتسکی افزود: وظیفه ما تنها این نیست که از جنگ و پیروزی یادآوری کنیم، ما باید از فداکاری ها و جان دادن میلیون ها نفر یادآوری کنیم. ما باید همه حقیقت ها درباره جنگ دوم جهانی و قربانیان آن بدانیم که برسر آنها در آن زمان چه آمد و این بسیار مهم است و ما نباید این را فراموش کنیم.

او درباره این روز بزرگ گفت: شکست نازیسم یک رویداد بسیار خوب برای همه و جشن بزرگ برای تمام انسان های جهان که از تراژدی، مرگ و نابودی رها شدند، است. این پیروزی بزرگ همیشه در طول تاریخ در کشور ما باقی خواهد ماند و ما هموار از همه کشورهای عضو پیشین اتحاد شوروی ستایش کرده ایم و همچنین به متحدانمان در ائتلاف ضد هیتلر احترام می گذاریم.

او گفت: هرچه بیشتر رویدادهای جنگ جهانی دوم از تاریخ محو شود، مسئولیت ما نسبت به نسل های آینده بیشتر می شود. ما باید در ثبات و صلح در این سیاره زندگی کنیم.

یادآوری می کنیم، که روز پیروزی یا دین پابیده به روسی، روز پیروزی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی بر آلمان نازی در جنگ کبیر میهنی است. این جشن نخستین بار در 16 جمهوری اتحاد شوروی برگزارش شد. پس از اینکه سند تسلیم آلمان در نیمه شب 8 ماه می 1945 (پس از نیمه شب در 9 می به وقت مسکو) امضا شد.

دولت شوروی در اوائل روز ۹ می مراسم امضا را در برلین اعلام کرد. گرچه افتتاحیه رسمی در 1945 انجام شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала