واکنش خلیلی به بیرون شدن امریکا از برجام

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBواکنش خلیلی به بیرون شدن امریکا از برجام
واکنش خلیلی به بیرون شدن امریکا از برجام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح می‌گوید که انتظار دارد توافق جامع و نهایی هسته‌ای وینا (برجام) روند صلح افغانستان را صدمه نزند.

به گزارش اسپوتنک به نقل از طلوع نیوز، محمد کریم خلیلی، لغو توافق‌نامه هسته‌یی میان امریکا و ایران را یک حرکت تأسف بار خوانده و می‌گوید که امیداراست این کار ایالات متحده امریکا روند صلح افغانستان را زیان مند نسازد.
محمد کریم خلیلی این تصمیم ایالات متحده امریکا را به سود افغانستان و منطقه نمی‌داند.
آقای خلیلی افزود: «ما متأسف هستیم که چنین وضعیتی پیش آمد زیرا صلح و ثبات در منطقه به نفع ما است اما امیداوریم این وضعیت به زیان روند صلح افغانستان تمام نشود».
درهمین حال وزارت امورخارجه می‌گوید که با وجود تنش‌های تازه برخاسته از ملغا اعلام شدن این توافق نامه از سوی امریکا، افغانستان تلاش خواهد کرد تا روابط دوستانه اش را با این دو کشور حفظ کند.
صبغت احمدی معاون سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: «در حال حاضر کشورهای جهان و منطقه به افغانستان به چشم یک منطقه اقتصادی و اتصال منطقه می‌بینند تا میدان رقابت‌های سیاسی».
اما شماری از آگاهان نظامی به این باوراند که افزایش تنش‌های سیاسی میان امریکا و افغانستان سبب افزایش ناامنی‌ها در خاک افغانستان و دخالت بیشتر حلقه‌های اسختباراتی کشورهای همسایه در کشور خواهد شد.
دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا درسخنرانی‌اش درهنگام امضای لغو این پیمان حکومت ایران را به پشتیبانی از هراس‌افگنان جهانی به ویژه طالبان در افغانستان متهم ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала