واکنش امریکا به اظهارات پاکستان در قبال افغانستان

© Sputnik / Dmitry Astakhovواکنش امریکا به اظهارات پاکستان در سازمان ملل در قبال افغانستان
واکنش امریکا به اظهارات پاکستان در سازمان ملل در قبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا به اظهارات پاکستان در قبال افغانستان در سازمان ملل واکنش نشان داد

.گزارش‌ها می‌‍رسانند که ایالات متحده امریکا از تلاش‌های پاکستان به خاطر درج نام عمر خالد خراسانی، رهبر جماعت الاحرار در لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد جلوگیری کرده‌است.

اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، مقام در وزارت امور خارجۀ پاکستان گفته‌اند که قرار بود، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در این مورد برگزار گردد که ایالات متحده امریکا به آن رد کرد

نمایندۀ پاکستان در سازمان ملل متحد هم‌چنان‌ ادعا کرده‌است که عمر خالد خراسانی، رهبر جماعت الاحرار، در حال حاضر در ولسوالی لعل پور ولایت ننگرهار حضور دارد و از افغانستان، حمله‌های تروریستی را بر خاک پاکستان راه‌اندازی می‌کند.

نماینده امریکا در سازمان ملل متحد بالای این گفته‌های پاکستان که رهبر جماعت الاحرار در افغانستان است و آن باید در لیست سیاه آن سازمان قرار گیرد، نیز اعتراض کرده‌است.

این درحالی‎‌ست که پس ازاعلام استراتیژی جدید امریکا برای جنوب آسیا، روابط بین اسلام‌آباد و واشنگتن در حالت خوبی قرار ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در هنگام اعلام راستراتیژی اش گفت که پاکستان به تروریستان مکان‌های امن فراهم نموده و باید در از بین بردن آن تلاش‌های جدی نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала