سرپرست دارالانشاء کمیسیون انتخابات استعفا داد؛ نمی‌خواهم جز تقلب باشم

© Photo / IEC Afghanistan Facebookکمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانم شهلا حق، سرپرست دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات در پی فیصلهٔ اخیر این کمیسیون مبنی بر نصب استیکر روی کاپی تذکره‌های رایدهندگان، از سمتش کناره‌گیری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شهلا حق، سرپرست دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان علت کناره‌گیری اش را تصمیم رئیس این کمیسیون مبنی بر نصب برچسب (استیکر) بر کاپی‌های تذکره می‌گوید و می‌افزاید که این کار می تواند سبب تقلب‌های گسترده در انتخابات شود و وی نمی‌خواهد جز یک روند پُرتقلب باشد.

این در حالیست که دو معاون و دو عضو كميسيون مستقل انتخابات، تصميم دربارۀ نصب برچسب بر كاپی شناس‌نامه‌ها را غيرقانونی می‌دانند و با این کار مخالف اند.

آنان می‌گویند که رئیس این کمیسیون همراه رئیس‌جمهور به تنهایی در بارۀ این طرح تصمیم گرفته اند.

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گویند با طرحی که خبرش را ارگ ریاست جمهوری روز پنج شنبه بیرون کشید تنها رئیس و یک عضو دیگر این کمیسیون موافق استند، اما چهار عضو دیگر این کمیسیون این طرح را رد کرده اند.

کاخ سپیدار نیز با نشر یک اعلامیه، گفته است که مداخله در امور کمیسیون مستقل انتخابات قابل قبول نبوده و داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه افغانستان فردا در نشست شورای وزیران رسماً درباره نصب استیکر در کاپی تذکره در جریان ثبت‌نام برای انتخابات و گزارش‌های مبنی بر مداخله در امور کمیسیون مستقل انتخابات، موضع‌کیری می‌کندو

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала