دفع چندین حمله طالبان در ولایت سمنگان

© JAKدفع چندین حمله طالبان در ولایت سمنگان
دفع چندین حمله طالبان در ولایت سمنگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تا کنون چندین حمله طالبان در ولایت سمنگان دفع گردیده است.

ولیس سمنگان از کشف 500 کیلوگرام مواد انفجاریه و بازداشت مسئوول نظامی طالبان دراین ولایت خبرمیدهد - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت مسئوول نظامی طالبان در سمنگان
به گزارش اسپوتنیک، طالبان که قصد سقوط ولسوالی رویی دوآب ولایت سمنگان را داشتند، تا کنون چندین حمله آنان در ولسوالی رویی دو آب از سوی نیروهای امنیتی دفع گردیده و تلفات زیادی به آنان وارد شده است.

بر بنیاد یک خبرنامه فرماندهی سمنگان، طالبان حملات تهاجمی شان را بالای پاسگاه های نیروهای امنیتی وخیزش های مردمی راه اندازی کردند که از سوی نیروهای امنیتی وخیزش های مردمی عقب زده شده و نیروهای امنیتی تلفات سنگین را به این گروه وارد کرده اند که در نتیجه  نبرد های آنان در ۲۴ ساعت گذشته، پنج جسد جنکجویان طالبان به شمول دو تن از افراد کلیدی شان به دست نیروهای امنیتی افتاده وپنج تن دیگر شان اسیر شده است و شمار اسیران زخمی آن گروه و به شفاخانه جهت تداوی منتقل گردیده اند.

در این خبرنامه نیز گفته شده است، که درجریان درگیری ها، مقدار زیادی جنگ افزار ومهمات و سلاح های سبک وسنگین طالبان به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

همچنان به ادعای نیروهای امنیتی  ۷۰ درصد از جنگجویان طالبان در ولایت سمنگان را طالبان مدرسه تشکیل می‌دهند،  که از  ۱۴ الی ۱۷ سال عمر دارند و گروه طالبان این نوجوانان زیر سن را به هدف جهاد با نیروهای دولتی تشویق نموده اند که مثال آن را میتوان بر بازداشت چهار طالب مسلح که از سوی نیروهای امنیتی اسیر شده اند نو جوانان زیر سن ۱۸ سال و شاگردان مدرسه ای دینی میباشند، مشاهده کرد.

یادآوری می کنیم، که سه روز پیش نیز زمانیکه طالبان بر این ولسوالی حمله نمودند، عبدالطیف ابراهیمی والی سمنگان بخاطر روحیه بخشیدن نیروهای امنیه به آن ولسوالی رفته بود و نیروهای امنیتی را مورد تشویق خود قرار داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала