قتل جنرال پاکستانی در افغانستان

© Sputnik / JAKقتل جنرال پاکستانی در افغانستان
قتل جنرال پاکستانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاهد عزیر جنرال پاکستانی در افغانستان به قتل رسید.

اسپوتنیک به نقل از اطلس، شاهد عزیز جنرال متقاعد اردوی پاکستان که به‌ صفت رئیس عملیات نظامی این کشور و رئیس ادارۀ پاسخ‌گویی ملی پاکستان فعالیت میکرد، چندی قبل در افغانستان کشته شده‌است.
رسانۀ پاکستانی «پاکستان تودی» گزارش داده‌ است که پسر شاهد عزیز، به یک رسانۀ محلی گزارش‌ هایی مبنی بر این ‌که پدرش در افغانستان کشته شده هست، رد نموده است.
براساس آخرین گزارشات، عزیز می‌خواست آنچه را که به سود نیروهای امریکایی انجام داده بود، جبران کند و از این‌ رو در افغانستان بود، ممکن به همین علت کشته شده باشد.
پرویز مشرف، قوماندان پیشین اردوی پاکستان، در خبرنامه‌ ای گفت که عزیز، ریش گذاشته و به سوریه رفته بود و به‌ گفتۀ برخی مردم، او در آن‌ جا کشته شده‌ است.

وزیر داخله پاکستان در نتیجهٔ یک حمله مسلحانه زخمی شد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر داخله پاکستان در نتیجهٔ یک حمله مسلحانه زخمی شد

آقای عزیز، 37 سال به اردوی پاکستان خدمت کرد و در سال 2005 میلادی متقاعد شد.
و به‌نقل از رسانۀ پاکستانی، او درحالی‌که در اردو بود، به‌عنوان رئیس کارکنان عمومی و قوماندا قول اردو لاهور، نیز باقی ماند.
پس‌ از تقاعداش از ارتش، عزیز، به‌عنوان رئیس سازمان ضد فساد در نومبر 2005 میلادی از طرف پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین تعیین شد.
نخست وزیر پاکستان وارد کابل شد - اسپوتنیک افغانستان
نخست وزیر پاکستان وارد کابل شد

او پس از دو سال، بنابر اصول اخلاقی استعفا داد، زیرا از او خواسته شد تا همه دوسیه های بی‌نظیر بوتو، صدارعظم پیشین و آصف‌ علی زرداری، همسرش را در نشست گفت‌وگوهای صلح میان پرویز مشرف و بوتو، پیش‌از تصویب حکم توافق ملی، ببندد.
عزیز همچنین کتابی با عنوان «خاموشی تا به کجا» (یه خاموشی کاها تک) را نوشت که در آن به افشای شگفت‌انگیزی دربارۀ مسایل خاصی از جمله «جنگ کرگیل» دست زد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала