تندولکر بازیکن نامدار هند از راشد خان ستایش کرد/ غنی ما راشد را به کسی نمی دهیم

© Photo / Afghanistan Cricket Board FBتندولکر بازیکن نامدار هند از راشد خان ستایش کرد/ غنی ما راشد را به کسی نمی دهیم
تندولکر بازیکن نامدار هند از راشد خان ستایش کرد/ غنی ما راشد را به کسی نمی دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راشد خان آرمان در رقابت های لیگ کرکت هند درخشش خوبی داشته و با کسب دست آوردهای فراوان، شماری از کاربران شبکه های اجتماعی و حتا نهادهای رسمی آنکشور خواهان اعطای شهروندی هند به این ستاره کرکت افغانستان شده اند.

درخشش فوق‌العادۀ راشد خان در برابر تیم دهلی در لیگ برتر هند - اسپوتنیک افغانستان
درخشش فوق‌العادۀ راشد خان در برابر تیم دهلی در لیگ برتر هند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سچن تندولکر یکی‌از معروف‌ترین بازیکنان کرکت جهان، با ستایش از بازی راشدخان، در رقابت روز جمعه‌اش می‌گوید، که اکنون در بارۀ استعداد و توانمندی راشدخان، «شک و تردیدی» ندارد. 

تندولکر در صفحۀ تویترش نوشته‌است:- "همیشه دربارۀ راشدخان احساس می‌کردم که یک توپ‌انداز بسیار خوب است، اما حالا می‌توانم بگویم که وی بهترین توپ‌انداز چرخشی در جهان است و به‌خاطر داشته باشید که وی مهارت توپ‌زنی را نیز دارد".

این درحالیست، که راشدخان آرمان، ملی‌پوش کرکت کشورمان توانست در دومین‌دیدار نیمه‌نهایی یازدهمین‌دور رقابت‌های لیگ برتر کرکت هند، تیم سنرایزرز حیدرآباد را به‌پیروزی برساند.
در این دیدار، آرمان توانست در بخش توپ‌اندازی در ده‌توپ برای تیم خود، ۳۴دوش انجام دهد و در بخش توپ‌اندازی نیز توانست در چهار آور با ازدست‌دادن ۱۹دوش، سه‌بازیکن مهم تیم کلکته را ازمیدان بازی بیرون کند.

در پایان این دیدار، راشدخان آرمان، با درخشش در بخش توپ‌زنی و توپ‌اندازی از سوی کادر فنی برگزاری این رقابت‌ها، لقب بهترین بازیکن میدان را به‌دست آورد. راشدخان آرمان، جوایز به‌دست‌آورده در دومین دیدار نیمه‌نهایی لیگ برتر کرکت هند را به قربانیان رویداد اخیر در ورزشگاه کرکت ننگرهار اهدا کرد:  «می‌خواهم این جایزۀ بهترین بازیکن زمین را به کسانی‌که چند روز پیش در انفجاری در افغانستان جان باختند، تقدیم کنم. ما برای آنان بسیار ناراحت استیم. من بسیار ناراحت استم، اما این جایزه و تمامی بازی ام تقدیم به آنان است.»
ویلیمسن، کپیتان تیم سنرایرزز حیدرآباد نیز در بارۀ بازی آرمان گفت:- "او عالی بود. ما فردا یک بازی خواهیم داشت و از همین‌رو، او را نگه خواهیم داشت. اما او در چند روز اخیر فوق‌العاده بوده‌است".
پس از ازین درخشش اش، یکی از کاربران حتا خواستار تبادله راشد خان با روندرا جدجا ستاره کرکت هند شده است.

در پاسخ به این درخواست‌ها، وزیر خارجه هند نیز واکنش نشان داده و افزوده که مسوولیت دادن شهروندی هند به یک طبعه خارجی، مربوط به وزارت داخله آنکشور می شود.

قونسلگری هند در هرات نیز خواسته است که کم از کم به مجیب زدران و یا راشد خان آرمان شهروندی هند اهدا شود.

در پی این درخواست‌ها، در صفحه تویتر رییس جمهور غنی آمده است:- "مردم افغانستان به قهرمانان شان افتخار می‌کنند. من همچنان سپاسگذارم که دوستان هندی ما زمینه نمایش مهارت های بازیکنان ما را مساعد کرده اند. راشد به یاد ما همه میآورد که افغانستان بهترین‌ها دارد. او یک سرمایه برای دنیای کرکت باقی می‌ماند. نخیر ما اورا به کسی نمی‌سپاریم".

آقای عبدالله، نیز در تویترش از راشدخان آرمان ستایش کرده و اورا استعداد استثنایی کرکت خوانده است:- "آن‌چه راشدخان ۱۹ساله به تیم سن‌رایزرز به‌ارمغان آورد، جهان کرکت فوق‌العاده است. استعداد کرکت استثنایی او، به تیم‌های خودش و ملت‌مان افتخار است".

یادآوری می کنیم، که تیم ملی کرکت افغانستان پس شکست طالبان تشکیل شده و تاکنون دستاوردهای زیادی در سطح جهانی دارد.

راشد خان در حال حاضر عضو تیم ملی کرکت افغانستان است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала