روند ثبت‌نام نامزدان انتخابات امروز رسماً شروع شد

© Flickr / ResoluteSupportMediaروند ثبت‌نام نامزدان انتخابات امروز رسماً شروع شد
روند ثبت‌نام نامزدان انتخابات امروز رسماً شروع شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که روند ثبت‌نام نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی‌ها آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، گلاجان صیاد می‌افزاید، کمیسیون انتخابات برای ثبت‌نام افرادی که می‌خواهند خودشان را در انتخابات پیش رو نامزد کنند، آمادگی کامل دارد.

روند ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی روز شنبه آغاز میشود - اسپوتنیک افغانستان
روند ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی روز شنبه آغاز میشود

به گفتۀ صیاد، روند نام‌نویسی نامزدان انتخابات تا 22 جوزا ادامه دارد و هر کسی که می‌خواهد برای انتخابات ثبت‌نام کنند باید فورم‌هایی را کمیسیون به آن‌ها می‌سپارد، خانه پری کرده و دوباره به کمیسیون تحویل دهند.
به نظر می‏‌رسد حجم وسیع دخالت‌ها در کار کمیسیون انتخابات و وجود پرسش‌ها و نگرانی‌ها در مورد اعتبار، استقلال و گذشتۀ پرسش برانگیز این اداره، از نگرانی‌های اصلی اعضای کمیسیون مستقل انتخابات است.
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، برای اعادۀ اعتبار بربادرفتۀ این اداره اعضای کمیسیون انتخابات حاضر به قربانی شدن در راه تأمین شفافیت‌اند و شهروندان باید برای جلوگیری از دسیسه‌ها در کنار این کمیسیون باشند.
او از حکومت می‌خواهد تا در کار کمیسیون انتخابات دخالت نکند.
به گفتۀ رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، نفوس تمام ولسوالی‌ها به جز 4 ولسوالی تازه تشکیل، مشخص شده است و آمادگی‌ها برای آغاز دور سوم ثبت‌نام رأی‌دهندگان در روستاها گرفته شده و مواد حساس انتخاباتی نیز به محل منتقل شده است.
براساس آمار کمیسیون انتخابات تاکنون بیش از 30 میلیون نفر در سراسر کشور به منظور اشتراک در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و این شمار با گذشت هر روز در حال افزایش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала