جنرال باجوه به دعوت رئیس‌جمهور غنی به کابل می‌آید

© REUTERS / Mohammad Ismailجنرال باجوه به دعوت رئیس‌جمهور غنی به کابل می‌آید
جنرال باجوه به دعوت رئیس‌جمهور غنی به کابل می‌آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان گفته که محمداشرف غنی، رئیس جمهور، جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز پاکستان را به کابل دعوت کرده و قرار است که آقای باجوه، روزهای آینده به کابل سفر کند.

به گزارش اسپوتنیک، قادرشاه، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به رسانه‌ها گفته است که این دعوت هنگام سفر محمدحنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان به پاکستان مطرح شده است.

هرچند، او در مورد تاریخ دقیق سفر جنرال باجوه، معلومات نداد، اما افزود: "این سفر هم به نشست تعقیبی پلان عمل است، در پلان عمل آن موضوعاتی که از دید دو جانب، افغانستان و پاکستان در قبال یکدیگر دارند، گنجانده شده است، روی همین موضوعات بحث می‌شود".

اردوی پاکستان نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که جنرال باجوه این دعوت رئیس جمهور غنی، را پذیرفته است.

قابل یادآریست که هیأت بلندپایۀ امنیتی افغان با رهبری محمدحنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه به اسلام‌آباد سفر کرد و با مقام‌های ملکی و نظامی آن کشور روی "پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی" گفتگو کردند.

اردوی پاکستان گفته است که دو جانب در این دیدار بر تلاش‌های جدی و پیگیر برای ایجاد گروپ‌های کاری پلان عمل دو جانبه تأکید کرده اند.

در خبرنامه‌ی اردوی پاکستان آمده است که دو طرف برای آغاز همکاری‌های امنیتی دو جانبه و جلوگیری از حمله‌های هراس‌افگنی، گام‌های جدی بردارند.

جنرال قمر باجوه، لوی درستیز پاکستان گفته است که دو کشور از منازعات آسیب دیده اند و برای تأمین امنیت منطقه و سرکوب "دشمن" با هم کار کنند.

او تأکید کرده است که فضای اعتماد باید بین افغانستان و پاکستان ایجاد شود و به هیچ کسی اجازه ندهند که از خاک دو کشور "حتی یک انچ" بر ضد یکدیگر استفاده کند.

این در حالیست که پاکستان بارها به حمایت از تروریستان در افغانستان متهم شده است. اما مقامات پاکستان هربار با رد این اتهامات خود شان را نیز قربانی تروریزم منطقوی خوانده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала