ادامه رایزنی ناتو روی کمک مالی به افغانستان

© AFP 2023 / THIERRY CHARLIERادامه رایزنی ناتو روی کمک مالی به افغانستان
ادامه رایزنی ناتو روی کمک مالی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استولتنبرگ اعلام کرد که وزیران دفاع این سازمان در نشست فردا، پنجشنبه 17 جوزا، روی ادامه‌ی حمایت مالی از نظامیان افغانستان پس از سال 2020 میلادی ، رایزنی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون1، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو همچنین گفت که وزیران دفاع ناتو تصمیم خواهند گرفت که کمک‌های مالی به نظامیان افغانستان را تا سال 2024 میلادی تمدید کنند.
آقای استولتنبرگ در پاسخ به خبرنگاران گفت که دلیل حمایت از نظامیان افغانستان این است که "طالبان را متقاعد کنیم که در میدان جنگ برنده شده نمی‌توانند و از سوی دیگر زمینه‌ی مذاکره‌ی صلح را ایجاد کنیم".
او افزود که در کنار آموزش و حمایت مالی نظامیان افغانستان، ناتو انتظار دارد که "حکومت افغانستان اصلاحات بیاورد، بر ضد فساد مبارزه کند، شفافیت بیاورد و انتخابات برگزار کند".
دبیر کل ناتو گفت: "من از پیشنهاد صلح رییس جمهور غنی و پیام شفاف عالمان دین افغانستان مبنی بر محکوم کردن حمله‌های انتخاری و خشونت ناشی از افراطیت و فراخوان آنان برای آغاز گفتگوهای صلح استقبال می‌کنم".
آقای استولتنبرگ همچنین گفت که شریکان و متحدان ناتو تعهدهایشان در بخش نظامی و کمک مالی به افغانستان را اضافه می‌کند.

ینس استولتنبرگ: ناتو مسئول تامین امنیت انتخابات افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
ینس استولتنبرگ: ناتو مسئول تامین امنیت انتخابات افغانستان نیست

نشست وزیران دفاع ناتو فردا در بروکسل، پایتخت بلجیم، برگزار می‌شود که طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان نیز در آن حضور دارد.
قرار است که نشست سران این سازمان در ماه آینده‌ی میلادی برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала