مساعدت روسیه و چین در حل و فصل وضع افغانستان

© Sputnik / Host photo agency/Sergey Guneevمساعدت روسیه و چین در حل و فصل وضع افغانستان
مساعدت روسیه و چین در حل و فصل وضع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران روسیه و چین قصد دارند در حل و فصل بحران افغانستان مساعدت نمایند.

در بیانیه مشترک رهبران روسیه و چین که در نتیجه مذاکرات در پیکن ایراد گردید، آمده است که روسیه و چین قصد دارند در حل وفصل بحران و بازسازی افغانستان سهم بگیرند و همچنان وظیفه خود را در فعال ساختن مبارزه با تروریزم نیز فراموش نمی کنند.

در بیانیه مشترک پوتین و شی جین پینگ آمده است: «یکجا با سایر کشور های منطقه در  حل و فصل بحران داخلی و بازسازی افغانستان مساعدت می کنیم و همزمان مبارزه با تروریزم را فراموش نمی نمایم».

قابل یاداوری است که روابط بین رهبران روسیه و چین بسیار صمیمانه است.

Президент России Владимир Путин на встрече с председателем КНР Си Цзиньпином в Кремле - اسپوتنیک افغانستان
وعده پوتین به شی جین پینگ
قبلاً ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه به رادیوی بین المللی چین گفته بود: " از هیچ کس پوشیده نیست که من با شی جین پینگ رهبر چین، یگانه شخص از جمله رهبران جهانی است که روز تولدم را بطور بسیار ساده تجلیل کردیم. من نمی خواهم پنهان کنم، ما هر دو یک، یک جام شراب را نوشیدیم، البته با کمی کالبسه.

در همین حال پوتین حاضر نشد که افشا کند در سفر بعدی خود به چین، به رهبر این کشور چه هدیه می دهد. او گفت: "اجازه دهید این راز یک راز باقی بماند، اگر من از قبل بگویم که چه هدیه میدهم، جالب نیست، بگزار این موضوع یک راز باشد".

در سپتامبر سال 2016 پوتین در یک ملاقات دوجانبه قبل از گردهمایی G20 به رئیس جمهور چینی جمهوری چین آیس کریم روسی تحفه کرد.

شی، از پوتین سپاس گزاری کرد و گفت که در هر سفر به روسیه او همیشه از خانواده خود می پرسد که از روسیه برایتان چه هدیه بیاورم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала