وزارت دفاع افغانستان: روسیه و ایران پیوندی با گروه طالبان ندارند

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان: روسیه و ایران پیوندی با گروه طالبان ندارند
وزارت دفاع افغانستان: روسیه و ایران پیوندی با گروه طالبان ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفت، با آن‌که سلاح‌های روسی و ایرانی در اختیار طالبان مسلح قرار دارد، اما پیوندهای‌ رسمی بین این دو کشور با گروه طالبان تاکنون مشاهده نشده است

روسیه اتهامات ناتو در خصوص کمک به طالبان را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه اتهامات ناتو در خصوص کمک به طالبان را رد کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان امروز شنبه (19 جوزا) در یک نشست خبری در کابل گفت، که جنگجویان طالب تجهیزات نظامی و جنگ افزارشان را از بازارهای منطقه ای خریداری می‌کنند.

رادمنش افزود، که جنگ افزار های ساخته شده کشورهای مختلف از جمله جنگ افزارهای روسی و ایرانی در دسترس جنگجویان طالبان قرار دارد، اما وجود این جنگ افزارها به دلیل خرید و فروش آن در بازارهای منطقه‌ای، نمی‌تواند بیانگر پیوند روسیه و ایران با گروه طالبان باشد.
وی تصریح نمود:-" کدام موضوعی را که ایران و روسیه با طالبان کمک کرده باشند نداریم، اما جنگ افزار در بازارها فروخته می‌شود، اگر کشوری جنگ افزارهایش در دسترس طالبان است به این معنی نیست که آن کشور مراوده‌ای با گروه طالبان داشته باشد."
به گفته وی جنگجویان طالب و سایر گروه‌های تروریستی با خریداری جنگ افزار از بازارهای منطقه‌ای پیوندهای دیپلماتیک افغانستان با همسایگان را آسیب می‌زند، بناء بجاست که کشورهای منطقه وارد پیوندهای دولت با دولت با افغانستان شده و از برقراری ارتباط با سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی بپرهیزند.
سخنگوی وزارت دفاع همچنان با اشاره به طرح آتش بس چند روزه میان حکومت و طالبان گفت که این برنامه از 27 رمضان شروع تا پنجم عید ادامه خواهد داشت.
وی از ادامه آتش بس بین نیروهای حکومت و طالبان ابراز امیدواری کرده خاطر نشان ساخت که این طرح تنها گروه طالبان شامل شده و گروه‌های دیگری همچون داعش و القاعده شامل این طرح نشده و در برابر آنان حملات ارتش افزایش خواهد یافت.
این در حالیست، که پس از اعلام آتش بس از طرف اشرف غنی با طالبان نزدیک به 100 نظامی دولت افغانستان به شهادت رسیده است.
یادآوری می کنیم، که پیش از این روسیه  و ایران بارها به پشتیبانی از گروه طالبان به منظور مقابله با پیشروی داعش در افغانستان متهم شده‌اند، چیزی که از سوی مقام‌های این دو کشور به شدت رد شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала