کار افتخاری؛ نمایندگان شوراهای ولسوالی معاش دولتی نخواهند داشت

© Flickr / ResoluteSupportMediaکار افتخاری؛ نمایندگان شوراهای ولسوالی معاش دولتی نخواهند داشت
کار افتخاری؛ نمایندگان شوراهای ولسوالی معاش دولتی نخواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولین ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی، می‌گویند که بربنیاد طرح نخستین این نهاد، نمایندگان شوراهای ولسوالی‌ها معاش دولتی نخواهند داشت و باید به گونۀ افتخاری کار کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سعید احمد خاموش، رییس انسجام امور شوراهای محلی ادارهٔ مستقل ارگان‌های محلی افغانستان گفته است که حکومت توان پرداخت یک بودجۀ هنگفت را برای نمایند‌گان شوراهای ولسوالی‌ها ندارد.

رییس انسجام امور شوارهای محلی ادارهٔ مستقل ارگان‌های محلی هم‌چنان می‎افزاید که بربنیاد قانون، شوراهای ولسوالی‌ها باید ۲۸۰۰ نماینده داشته باشند و حکومت باید ۸۰۰ کارمند خدمات ملکی را برای پیشبرد کارهای این نماینده گان استخدام نماید، وی گفت: "امتیازاتی که مصرف یک بار دوبار اینان در جلسه‌ها می‌شود یک چیزی به نام حق حضور برای آنان در نظر گرفته شده ولی از این بالاتر در چوکات معاش بازهم از صلاحیت های رییس جمهور و شورای ملی است."

در همین حال، کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که ۵۵۳۱ تن که ۴۶۵ تن شان زنان استند بسته‌های معلوماتی این کمیسیون را دریافت کرده اند، اما ۹۶۸ تن تا کنون برای انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها خودشان را نامزد کرده‌اند.

این در حالیست که اخیراْ کاربران انترنت با نشر تصاویر تذکره‌های جعلی و ناقص از وجود تقلب در انتخابات آینده ابراز نگرانی کرده اند.

افغانستان در هفده سال گذشته چندین انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای ملی و شورای ولایتی را پشت سر گذاشته اما تاکنون انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها را برگزار نتوانسته است. برای نخستین‌بار امسال حکومت افغانستان می‌خواهد انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها نیز برگزار شود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روند ثبت‌نام نامزدان انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها را همزمان با ثبت‌نام نامزدان انتخابات پارلمانی آغاز کرده است. این کمیسیون می‌گوید آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала