دیدار و گفتگوی رییس‌جمهور غنی با جنرال چهار ستاره پاکستانی در ارگ

© Photo / ارگدیدار رییس جمهور اشرف غنی با جنرال جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان
دیدار رییس جمهور اشرف غنی با جنرال جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان ظهر امروز با جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان و هیات همراه‌اش، در ارگ ریاست جمهوری در کابل دیدار و گفتگو نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته که دیدار دو طرف ظهر امروز سه‌شنبه (۲۲ جوزا) در ارگ ریاست جمهوری انجام شده‌است.

آقای مرتضوی گفته که در جریان دیدارهای دوجانبه و هیأت‌های دو کشور، در رابطه به تطبیق و اجرایی شدن پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی، مبارزه با تروریزم، کاهش خشونت‌ها و مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، بحث و گفتگو صورت گرفته است.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا هیات نظامی افغانستان نیز با سفر به "راولپندی" و دیدار با مقامات اردوی پاکستان توافق کردند تا افسرانی را در کابل و اسلام‌آباد برای تبادل اطلاعات و ایجاد هماهنگی بین دو کشور مستقر کنند.

مقامات نظامی دو کشور در "راولپندی" توافق کرده بودند تا همکاری‌های امنیتی خود را گسترش دهند و از طریق مراکز هماهنگی در خط دیورند فعالیت فرامرزی تروریست‌ها را نظارت و خنثی کنند.

همچنان قرار است دو مرکز هماهنگی اطلاعات برای کنترل تردد مرزی در خط مرزی "تورخم" در شرق و خط مرزی "چمن" در جنوب افغانستان ایجاد شود.

قبل از این وزارت دفاع گفته بود که ممکن هیات پاکستانی در این سفر روی آتش بس اعلام شده و پیشرفت‌های که ازین رهگذر متصور است با مقام های افغان گفتگو کنند.

محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افزوده بود: "آنها شاید روی مسایل مختلف از جمله وضعیت اخیر که به ارتباط آتش بس بوجود آمده و پیشرفت‌های هم که ازین ناحیه متصور خواهد بود، روی آن بحث خواهد شد."

درهمین حال، حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد گفته که دو کشور در ماه‌های اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در روابط شان بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала