وعده جدید نظامیان پاکستان به دولت افغانستان

© Sputnik / K.Akifiوعده جدید نظامیان پاکستان به دولت افغانستان
وعده جدید نظامیان پاکستان به دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس ارتش پاکستان خطاب به مقامات افغانستان می‌گوید که باید از فرصت‌های ایجاد شده با یک روی‌کرد تازه به قضایا برخورد نماییم.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال قمر جاوید باجوه، در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور گفت که صلح و ثبات کشورش در گروی صلح و ثبات در افغانستان است و در عین زمان روی اجرایی شدن برنامه عمل کابل- اسلام‌آباد برای رسیدن به صلح تاکیید کرده‌است.
جنرال قمر جاوید باجوه، رییس ارتش پاکستان می‌گوید که کشورش احترام کامل به حاکمیت ملی افغانستان دارد و افزوده که از تمام وسایل سیاسی، نظامی و اقتصادی برای مبارزه با دهشت‌افگنی و ودار ساختن طالبان و دیگر گروه‌های مسلح برای مذاکره و صلح استفاده نماید.

​آقای باجوه هم‌چنان اظهار کرده که تکرارسیاست‌های اشتباه‌آمیر گذشته به نفع هر دو کشور نیست و با در نظرداشت مشترکات دینی- تاریخی، فرصت آن رسیده تا با یک روی‌کرد تازه به قضایا برخورد نماییم.

در عین زمان، رییس اجراییه کشور می‌گوید که افغانستان میان دهشت‌افگنان فرق قایل نیست و تاکید کرده که تروریست بد و خوب اصلا وجود ندارد.
آقای عبدالله گفته که دولت با طالبان آتش‌بس اعلام کرده و افزوده که حکومت آماده است تا در صورت قبول طابان، آتش‌بس را برای مدتی تمدید نماید.
آقای عبدالله هم‌چنان خاطر نشان ساخته که ادامه سیاست‌های اشتباه گذشته به نفع دو کشور نیست و باید با همک‌اری مشترک و تغییر سیاست تاریخ منطقه به شکل مثبت رقم زنیم.
رییس اجراییه برعلاوه گفت که ما نیازمند ارسال پیام واضح و روشن به طالبان و دیگر تروریست‌ها هستیم که از خشونت و دهشت‌افگنی کار نگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала