پیام شادباد عید سعید فطر اسپوتنیک افغانستان

© Sputnik / Alexandr Kryazhevپیام شادباد عید سعید فطر اسپوتنیک
پیام شادباد عید سعید فطر اسپوتنیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری اسپوتنیک بخش افغانستان، با آرزوی قبولی طاعت ها و عبادت های شما در ماه مبارک رمضان، فرارسیدن عید سعید فطر را به تمام انسان های آزاد شادباد می گوید.

نماز عید سعید اضحی در مسجد جامع مسکو - اسپوتنیک افغانستان
ادای نماز عید سعید فطر در سراسر افغانستان
 رمضان، دعوتی است به بازیافتن «خود گمشده»، ندایی است برای توجه به خدای فراموش شده، ضیافتی است برای تناول از مائده تقوا و پایان این مهمانیِ خدایی، عید فطر است؛ عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان. فطر، چیدن میوه هایی است که از فطرت می جوشد. فطر، سپاس نعمتی است که در رمضان نازل شده است. پیروزی بر خصم درون، جشن روحانی دارد به نام عید فطر که میثاق بستن با فطرت را از سوی روزه داران مجاهده گر اعلام می دارد. عید فطر، پاداش افطارهای خالصانه است، مُهر قبولی انفاق های با قصد قربت و پایان نامه دوره ایثار و گذشت در مسایل مالی است. فطر، عید خداجویی و خداترسی و خداپرستی است.

اسپوتنیک همچنان امیدوار است که به کرامت ماه مبارک رمضان در افغانستان یک صلح پایدار برقرار شود تا مردم این کشور در آرامش زندگی شان را بگذرانند.

یادآوری می کنیم، که دادگاه عالی افغانستان روز جمعه 24 جوزای 1397 را روز نخست عید اعلان نموده است.

در همین حال ‏مجمع فقهی بغداد، دولت ایران، کویت، عربستان و برخی کشورهای دیگر امروز جمعه را اول ماه شوال و عید سعید فطر اعلام کردند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала