رسیدن طالبان به کابل در روز دوم آتش بس

© JAK عکس های از نیروهای امنیتی با طالبان از چندین ولایت بعد از اعلام آتش بس سه روزه
عکس های از نیروهای امنیتی با طالبان از چندین ولایت بعد از اعلام آتش بس سه روزه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان با استفاده از آتش بس سه روزه وارد کابل شده و پرچم های شان را بر روی پل هوایی کوته سنگی نصب کردند.

منابع طالبان: آتش بس به معناى تغيير دادن موضع امارت اسلامى در مقابل حضور نظامی امریکا نيست - اسپوتنیک افغانستان
منابع طالبان: آتش بس به معناى تغيير دادن موضع امارت اسلامى در مقابل حضور نظامی امریکا نيست
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، حشمت استانکزی سخنگوی فرماندهی پولیس کابل می گوید: پولیس کابل از ورود اعضای طالبان به پایتخت آگاه است و وضعیت کاملا زیر کنترل نیروهای امنیتی‌ است.

به گفتۀ او اعضای طالبانی که وارد کابل شده‌اند، سلاح‌های شان را در دروازه‌های کابل تحویل پولیس داده‌اند که پس از بیرون شدن از کابل سلاح‌های شان برگردانده می‌شود.

دیروز نیز شماری از افراد گروه طالبان پس از اعلام آتش‌بس در برخی از ولایت‌ها، نماز عید را در کنار نیروهای امنیتی و غیرنظامیان ادا کردند که این کار آنان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مثبت و منفی‌یی را در پی داشته است.

افراد طالبان که پرچم این گروه را امروز در روی پل کوتۀ سنگی نصب کردند، ظاهراً غیرمسلح بودند؛ اما در برخی از ولایت‌ها اعضای این گروه با سلاح‌های سبک‌وسنگین وارد شهر شده و پرچم‌های‌ خود را در نقاطِ پرُ رفت و آمد شهر نصب کردند.

میرزا محمد یارمند، معین پیشین وزارت داخله نیز می‌گوید، حضور اعضای طالبان در ولایت‌ها و پایتخت نگران کننده نیست؛ اما نیروهای امنیتی باید همه چیز را زیر نظر داشته باشند.

به باور یارمند، جوسازی و اعتمادسازی از اصول آتش‌بس است و حضور نیروهای مخالف در میان مردم از مراحل مقدماتی آتش‌بس محسوب می‌شود.

یارمند می‌افزاید، در کنار طالبان گروه‌های مسلح دیگری نیز حضور دارند که تفکیک آن‌ها با طالبان کار ساده‌یی نیست و نیروهای امنیتی با درک این موضوع باید آمادۀ دفاع باشند.

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی پیش از عید سعید فطر آتش بس را با گروه طالبان اعلام و پس از آن طالبان هم در واکنش آن سه روز عید را آتش بس اعلام کردند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала