اشرف غنی خواهان ادامه آتش بس با طالبان شد

© REUTERS / Mohammad Ismailاشرف غنی خواهان ادامه آتش بس با طالبان شد
اشرف غنی خواهان ادامه آتش بس با طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان ابراز امیدواری کرد که آتش بس با گروه طالبان ادامه پیدا کند.

عکس های از نیروهای امنیتی با طالبان از چندین ولایت بعد از اعلام آتش بس سه روزه - اسپوتنیک افغانستان
رسیدن طالبان به کابل در روز دوم آتش بس
به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت: دیگر خون هیچ شهروند افغانستان و مردم مسلمان افغانستان نباید ریخته شود، زیرا میلیون‌ها شهروند افغانستان از این آتش بس حمایت می کنند و روز گذشته زنان و دختران در ولایت ننگرهار در یک حرکت خودجوش ضمن حمایت از آتش بس، خواستار تداوم آن شدند"

رییس جمهور در پیوند به آتش بس با طالبان گفت:- "به خاطر احترام به فتوا و فرمایش‌های عالمان دینی، حکومت آتش بس یک طرفه را با طالبان مسلح اعلام کرد که پس از این ابتکار نیک، طالبان نیز در شب ها و روزهای عید سعید فطر آتش بس را اعلام کردند".

او گفت که "حمایت قاطع و اجماع ملی" در پیوند به روند صلح میان شهروندان افغانستان وجود دارد.

رییس جمهور افغانستان خطاب به رهبری طالبان گفت:- "بالای رهبری طالبان صدا می کنم که برای برقراری صلح واقعی و دوامدار، به اراده‌ی ملت لبیک گویند و در روشنایی ارزش های ملی و اسلامی به پیشنهاد اخیر علما، آمادگی شان را نشان دهند و ما تمام موانع را در برابر صلح برداشته ایم".

پیش از این ملا هیبت الله، رهبر گروه طالبان در یک پیام نوشتاری عیدی، گفت که این گروه می‌خواهد با امریکا گفتگوی مستقیم صلح را آغاز کند. در این پیام از گفتگو با حکومت افغانستان و آتش بس چیزی گفته نشده است.

یادآوری می کنیم، که این سخنان را اشرف غنی در حال می زند، که امروز در نتیجه یک انفجار در گردهمایی طالبان و سربازان افغانستان در ننگرهار بیش از 17 تن زخمی و کشته شده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала