دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار جلوگیری از فروپاشی حل‌و فصل صلح در افغانستان شد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار جلوگیری از فروپاشی حل‌و فصل صلح در افغانستان شد
دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار جلوگیری از فروپاشی حل‌و فصل صلح در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل سازمان ملل متحد از احزاب درگیر در افغانستان خواسته است که اجازه ندهند که راه حل از طریق مذاکره برای این درگیری فراهم شده است را از دست بدهند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از تمدید آتش‌بس از سوی دولت فرصتی روشنی را برای راه حل از طریق مذاکره برای این درگیری فراهم می‌کند. این فرصمت را نمی‌توان از دست داد و از احزاب درگیر همچنان خواسته است که راه حل از طریق مذاکره را از دست ندهند.
پیش از این در ولایت ننگرهار افغانستان، روز شنبه هنگامی که گروه طالبان با ساکنان محلی روز عید را با هم جشن می‌گرفتند انفجار در این محل صورت گرفت که در نتیجه این انفجار 26 کشته و بیش از 50 نفر دیگر زخمی شدند.

استقبال اتحادیه اروپا از روند ادامه آتش‌بس یک‌طرفه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
استقبال اتحادیه اروپا از روند ادامه آتش‌بس یک‌طرفه در افغانستان

دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه خود از احزاب درگیر در افغانستان خواست تا اجازه ندهند کسانی که تلاش می‌کنند مذاکرات را با دولت افغانستان فروبپاشند و باید تلاش‌های خود را برای حل و فصل صلح آمیز به دست بیاورند و علیه کسانی که نمی‌خواهند که صلح در افغانستان بیاید غلبه کنند و دبیر کل سازمان ملل متحد همچنان حمله که دیروز در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان صورت گرفت محکوم کرده و ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه کرده و آرزو می‌کند زخمیان که در این حادثه زخم برداشته اند به سرعت بهبود یابند.
اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، پیش از این آتش‌بس یک‌طرفته را با *طالبان به مناسبت پایان ماه مقدس رمضان و تعطیلات در روز‌های عید از 11 جون تا 19 جون اعلام کرد. گروه طالبان همچنان پس از اعلام آتش‌بس یک‌طرفه رئیس جمهور افغانستان نیز به مدت سه روز به آتش‌بس اعلام کردند.

یادآوری می‌کنیم که روز شبنه 26 جوزا سال 1397 مطابق به 16 جون سال 2018 ، اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان آتش‌بس یک‌طرفه با طالبان را بدون تعین زمان تمدید کرد.

*طالبان- یک گروه تروریستی با تصمیم محکمه عالی فدرال روسیه شناخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала