حملۀ طالبان بر بادغیس، 30 تن از نیروهای ارتش کشته شدند

© AP Photo / Massoud Hossainiحملۀ طالبان بر بادغیس، 30 تن از نیروهای ارتش کشته شدند
حملۀ طالبان بر بادغیس، 30 تن از نیروهای ارتش کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملۀ گروهی طالبان بر پایگاه ارتش در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس، 30 کشته برجا گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، عبدالعزیز بیک، رئیس شورای ولایتی بادغیس می‌گوید، طالبان پس از ختم درگیری چندین میل جنگ‌افزار سبک و سنگین ارتش و دو تانک هاموی آنان را با خود برده‌اند. به گفتۀ آقای بیک، این جنگ توسط والی خودخواندۀ طالبان برای ولایت بادغیس رهبری می‌شد.
رئیس شورای ولایتی بادغیس تأکید می‌کند که حملۀ سازماندهی‌شدۀ طالبان بر اساس معلوماتی صورت گرفته است که افراد این گروه با استفاده از آتش‌بس روزهای عید به‌دست آورده بودند.

کشته شدن 17 سرباز اردوی ملی در هرات - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 17 سرباز اردوی ملی در هرات

با این حال نقیب‌الله امینی، سخنگوی پولیس بادغیس می‌گوید، گروه طالبان نیز در این درگیری متحمل 9 کشته و 8 زخمی شده اما افراد این گروه دو تانک هاموی نیروهای ارتش را به آتش کشیده‌اند.
از سوی دیگر نقیب‌الله امینی، سخنگوی پولیس بادغیس به سلام‌وطندار می‌گوید، طالبان از چندین جهت بر ولسوالی ابکمری این ولایت یورش بردند اما پس از چند ساعت درگیری با نیروهای امنیتی، تصرف بخش‌هایی از ولسوالی ابکمری و 15 کشته و 20 زخمی، دوباره منطقه را ترک گفتند.
آقای امینی می‌گوید، در این درگیری یک سرباز خیزش مردمی کشته شده و دو پولیس محلی زخمی شده‌اند.
گفتنی است، رئیس جمهور غنی در جریان سخنرانی‌اش در میان اعضای کاروان صلح‌خواهان هلمندی، با استقبال از این حرکت مدنی شان، به درخواست آتش بس یک‌ساله از جانب آنها لبیک گفت.

یادآوری میکنیم، چندی پیش رئیس جمهور غنی به نیروهای امنیتی هدایت داده بود تا از 27 ماه مبارک رمضان الی روز پنجم عید سعید فطر تمام عملیات های تهاجمی شان را علیه طالبان متوقف کنند. رئیس جمهور افغانستان همزمان تاکید کرد که جنگ علیه گروه داعش یا "دولت اسلامی"، القاعده و دیگر گروه های تروریستی بین المللی همچنان ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала