سفر مقامات بلند پایه‌ نظامی افغانستان به پاکستان

© Flickr / Shahzeb Younasسفر مقامات بلند پایه‌ نظامی افغانستان به پاکستان
سفر مقامات بلند پایه‌ نظامی افغانستان به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک هیات بلند پایه‌ی نظامی افغانستان دیروز، سه شنبه ۲۹ جوزا، به اسلام آباد رفت که پیرامون همکاری‌های امنیتی و استخباراتی دو جانبه با طرف پاکستانی گفتگو کند.

به گزارس اسپوتنیک به نقل ار تلویزون1، روزنامه‌ی دان پاکستان نوشته است که این هیات شامل ویس احمد برمک وزیر امور داخله‌ی افغانستان، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی افغانستان و مقام‌های ارشد دیگر بود و نشست میان دو طرف به گونه‌ی محرمانه در پاکستان برگزار شد.
بر بنیاد گزارش ها، هیچ مقام پاکستانی نخواسته است در مورد این دیدار معلومات بدهد.
نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت امور داخله‌ی افغانستان سفر چند ساعته این هایت به ریاست آقای برمک را به یک روزنامه پاکستانی تایید کرده است.
آقای رحیمی همچنین گفته است: "در جریان این دیدار موضوع آتش بس میان حکومت افغانستان و طالبان و تلاش‌ها برای صلح نیز مورد بحث قرار می‌گیرد".
یک مقام پاکستان به روزنامه‌ی دان گفته است که توافق روی سفر هیات افغانی به پاکستان در دیدار رییس ستاد ارتش آن کشور به افغانستان صورت گرفته بود. او افزود که سفر هیات افغانی تحت یک چهارچوب کاری جدید صورت گرفته است.

​اخیرن افغانستان و پاکستان روی چهارچوب کاری، برنامه‌ی عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و ثبات، توافق کردند که بر بنیاد آن پنج گروه کاری برای بخش‌های مختلف از دو طرف ایجاد شد.

به باور برخی این دیدارهای محرمانه دو کشور پیامدهای تاثیرگذاری در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала