گفتگوهای بین الافغانی برای رسیدن به صلح پایدار مهم است

© Photo / ARG / ARGگفتگوهای بین الافغانی برای رسیدن به صلح پایدار مهم است
گفتگوهای بین الافغانی برای رسیدن به صلح پایدار مهم است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، به سلسله نشست‌های مشورتی خود در مورد صلح، با شماری از بزرگان و نمایندگان احزاب سیاسی دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این نشست که در قصر گلخانۀ ارگ انجام شد، رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی، حمایت علمای جهان اسلام را از پروسه صلح و اجماع ملی و سیاسی را دراین زمینه مهم و حایز اهمیت دانستند.
آنان، ابتکار آتش‌بس موقت و تمدید آن را از سوی حکومت اقدام شجاعانه توصیف نموده و ضمن حمایت از آن، اظهار امیدواری کردند که درس‌های آموخته‌شده از این آتش‌بس بتواند در تأمین صلح پایدار مورد استفاده قرار گیرد.
رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی بر نقش احزاب سیاسی در پروسۀ صلح تأکید ورزیدند و گفتگوهای بین‌الافغانی را برای رسیدن به صلح پایدار و با عزت، مهم خواندند. آنها دیدگاه‌ها و نظریات شانرا با رئیس‌جمهور دراین زمینه نیز شریک ساختند.

در مقابل، رئیس‌جمهور غنی از دیدگاه مشترک و پیشنهادات بزرگان و نمایندگان احزاب سیاسی و نیز حمایت شان از طرح آتش‌بس موقت با طالبان افغان، قدردانی کرد و از آنان خواست تا طرح‌های مشخص خویش‌را در این رابطه شریک سازند.
وی بر تداوم روند مشوره با اقشار مختلف به‌ویژه احزاب سیاسی تأکید ورزید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала