ممکن انتخابات پارلمانى افغانستان به تعویق بیافتد

© Sputnik / Zuhal Sarhad انتخابات
انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گمان میرود که احتمالاً انتخابات ولسی جرگه و ارگانهای مقننه ولسوالی ها طبق پلان به وقت معیین دایر نخواهد شد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان مجددأ تاکید کرده است که انتخابات وکلای ولسی جرگه و شورا های ولسوالی ها به تاریج تأیین شده، یعنی ۲۸ میزان سال جاری برگزار خواهند شد. كميسيون مستقل انتخابات و ديگر اورگان هاى ذیربط افغانستان همه روز گذارش ميدهند كه تمام ترتيبات ضروری براى سازماندهی رایدهی ملی روى دست گرفته ميشود.

آلمان: انتخابات افغانستان از سوی جامعه جهانی حمایت حمایت خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
آلمان: انتخابات افغانستان از سوی جامعه جهانی حمایت حمایت خواهد شد
اما اطلاعاتی که از منابع سیاسی کابل در اختیار اسپوتنیک قرار گرفته است، گویندگی از آن میکند، کشور های اروپائی که منحیث تمویالکنندگان اساسی پروسه انتخابات در افغانستان پنداشته میشوند، تا به حال در مورد حمایت مالی از برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۸ میزان تصمیم نهایی نگرفته اند. گفته میشود که آنها قصد ندارند برای انتخابات ولسی جرگه و بعدأ برای انتخابات ریاست جمهوری پول ضروری را تخصیص بدهند و تلاش میورزند که هر دو انتخابات فوق الذکر را در یک تاریخ معین سال آینده سازماندهی نمایند.

موضعگیری امریکا در این مورد تا کنون معلوم نیست. مگر کشور های اروپائی در نظر دارند که کنفرانس بین المللی تمویل کنند گان را غرض بررسی موضوع حمایت مالی از انتخابات افغانستان دایر نمایند.
در فصل خزان دیده خواهد شد که چه چیز (حمایت از دموکراسی و حقوق مردم افغانستان و یا دلایل مالی) برای متحدین غربی کابل بیشتر اهمیت خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала