نقشه پایان جنگ روی میز مجلس نمایندگان افغانستان

© Photo / ارگنقشه پایان جنگ روی میز مجلس نمایندگان افغانستان
نقشه پایان جنگ روی میز مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس کشوربا انتقاد از معامله‌های پشت پرده حکومت و بار دوش خواندن شورای عالی صلح، قرار است شنبه آینده طرح صلح خود را در صحن علنی مجلس، به رأی بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، بر اساس قانون اساسی افغانستان، بحث بر سر تعیین خطوط جنگ و صلح باید از مجرای شورای ملی صورت گیرد. از آن‌جایی که سرنوشت مردم افغانستان نیز با جنگ و صلح گره خورده است، ایجاب می‌کند که پارلمان افغانستان این موضوع را بیش از هر نهاد دیگر، جدی بگیرد. به باور شماری از اعضای مجلس، مردم و نمایندگان افغانستان از جریان‌های پشت‌پرده صلح بی‌خبر نگاه داشته می‌شوند.
اعلام آتش‌بس سه روزه، کشته شدن ملا فضل‌الله به جای ملا هبت‌الله، آمدن رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل و سفر هیأت بلندپایه امنیتی و دفاعی افغانستان به پاکستان، از جمله موضوعاتی است که ابهامات جدی را در اذهان نمایندگان خلق کرده است؛ از همین رو شماری از نمایندگان، خواهان فرستادن اعتراض‌نامه به رییس‌جمهوری شدند که چرا از جریان‌های صلح دور نگاه داشته می‌شوند.
شاه‌گل رضایی، نماینده ولایت غزنی در مجلس می‌گوید، اعلام آتش‌بس سه‌روزه به ظاهر مانع خون‌ریزی در کشور شد، اما در حقیقت، شماری زیادی از طالبان وارد شهرها شده و جابجا شده‌اند.
به گفته این نماینده، اگر آن‌ها به کشتار جمعی در شهرها روی بیاورند، چه کسی مسوول است؟

پاسخ  تند پدرام به حکمتیار/ ناسزاهایت به شیعیان افغانستان خوش‌خدمتی به امریکا و اسراییل است - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ تند پدرام به حکمتیار/ ناسزاهایت به شیعیان افغانستان خوش‌خدمتی به امریکا و اسراییل است

نمایندگان می‌گویند، هیچ کسی مخالف روند صلح در افغانستان نیست، اما نباید حلقه‌یی کوچک در مورد سرنوشت مردم افغانستان تعیین و تکلف کند.
پیش از این شماری از نمایندگان هم خواهان تقدیر از کاروان صلح‌خواهان هلمندی در صحن مجلس شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала