اعلامیه طالبان درمورد مذاکرات صلح با حکومت افغانستان در باکو

© AP Photoاعلامیه طالبان درمورد مذاکرات صلح با حکومت افغانستان در باکو
اعلامیه طالبان درمورد مذاکرات صلح با حکومت افغانستان در باکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در واکنش به گزارش‌ها درمورد برگزاری مذاکرات صلح حکومت افغانستان با این گروه در پایتخت آذربایجان، اعلامیه‌یی نشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان* با نشر یک اعلامیه این گزارش‌ها را رد نموده گفته است که هیچ یک از نمایندگان این گروه در محل مذکور هیچ مذاکره‌یی نمی‌کند.

سخنگوی طالبان گفته است که این گروه جریانات را خود به‌طور مستقیم به رسانه‌ها شریک خواهد ساخت.

قرار است به تاریخ ۲۸ جون در شهر باکو، پایتخت آذربایجان نشست گروه هماهنگی بین‌المللی برای افغانستان برگزار شود که در آن حکمت خلیل کرزی، معاون وزیر امور خارجه به نمایندگی از حکومت افغانستان اشتراک خواهد ورزید.

برگزاری مذاکرات صلح حکومت افغانستان با طالبان در باکو - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری مذاکرات صلح حکومت افغانستان با طالبان در باکو

آژانس خبری آذربایجان (Azerbaijan Press Agency) به نقل از منابع دیپلوماتیک خبر داده است که در جریان این نشست، مذاکرات صلح میان مقامات رسمی حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان نیز صورت بگیرد.

این در حالیست که اکثر کارشناسان امور سیاسی به این باور اند که طالبان حاضر به اشتراک در چنین مذاکرات نمی‌باشند، زیرا پس از آتش‌بس کوتاه مدت میان حکومت افغانستان و گروه طالبان در سه روز عید، این گروه اعلام نمود که تنها در صورت تعیین زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان، آماده تمدید آتش‌بس و برگزاری مذاکرات صلح خواهند بود.

*طالبان — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала