دستور اشرف‌ِغنی‌: در جنگ جلریز به «دشمن» رحم نکنید

© REUTERS / Mohammad Ismailدستور اشرف‌ِغنی‌: در جنگ جلریز به «دشمن» رحم نکنید
دستور اشرف‌ِغنی‌: در جنگ جلریز به «دشمن» رحم نکنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان به نیروهای امنیتی دستور داده است که در جنگ جلریز به دشمن رحم نکنند.

آتش زدن 11 پاسگاه توسط طالبان در جلریز - اسپوتنیک افغانستان
آتش زدن 11 پاسگاه توسط طالبان در جلریز
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به نیروهای امنیتی دستور داده است، که در جنگ جلریز به «دشمن» رحم نکنند.

در همین حال، مقام‌های محلی ولایت میدان وردک می‌گویند، که با رسیدن قوای اضافی به شمول نیروی کماندو، جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی جلریز آن ولایت ادامه دارد.

نقیب‌الله حیدری ولسوال جلریز هم می گوید، که در آغاز نیروهای امنیتی، آتش بس ده روزه با طالبان را رعایت می‌کردند؛ اما اکنون هواپیماهای های قوای مسلح افغانستان مواضع طالبان را زیر آتش گرفته و به گفتۀ وی رئیس جمهور دستور داده است که "بالای دشمن رحم نشود".
وزارت دفاع نیز گفته است، که در اثر بمباران قوای هوایی افغانستان بر مواضع مخالفان "۲۵ دهشت افکن به شمول دو فرمانده آنان کشته شده اند" اما در مورد تلفات سربازان افغانستان جزئیاتی ارائه نشده است.
یادآوری می کنیم، که حکومت افغانستان از ۲۷ رمضان تا روز سوم عید فطر آتش بس موقت با طالبان اعلام کرد و سپس این آتش بس را برای ده روز دیگر تمدید کرد؛ اما طالبان که تنها در سه روز عید آتش بس کرده بودند، در پایان روز آخر عید از آغاز مجدد عملیات خود خبر دادند.

نبرد شدید میان طالبان و دولت در مربوطات ولسوالی جلریز از روز جمعه به اینسو ادامه دارد؛ اما با سقوط چندین پستۀ امنیتی این ولسوالی به دست طالبان، جنگ روز یک شنبه شدت بیشتر گرفته است.
پیش از این، غلام حسین ناصری نمایندۀ مردم ولایت میدان وردک در پارلمان گفته بود، که دست کم ۱۶ پستۀ نظم عامه بدون مقاومت تسلیم طالبان شده و همه سلاح و مهمات آنان به دست طالبان افتاده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала