اهمیت افغانستان برای رسانه های امریکا: نشست خبری با 4 خبرنگار

© Sputnik / David B. Gleasonاهمیت افغانستان برای رسانه های امریکا: نشست خبری با 4 خبرنگار
اهمیت افغانستان برای رسانه های امریکا: نشست خبری با 4 خبرنگار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست خبری فرمانده نظامی امریکا در افغانستان در مقر وزارت دفاع این کشور با حضور 4 خبرنگار نشان دهنده بی‌تفاوتی یا اهمیت وضعیت جنگ افغانستان در نظر مردم و دولت امریکا است.

راهبرد جدید امریکا برای حل بحران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
راهبرد جدید امریکا برای حل بحران افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،ادریس علی خبرنگار «رویترز» در امور سیاست خارجی و وزارت دفاع امریکا با انتشار پیامی در صفحه تویترش نوشت، که چهار خبرنگار در نشست خبری پنتاگون درباره افغانستان در مقر وزارت دفاع امریکا حاضر شده‌اند.

در این نشست خبری تنها 3 خبرنگار در تصویر منتشر شده دیده می‌شوند و به نظر می‌رسد خبرنگار رویترز با شمار عکاسی که این تصویر را ثبت کرده شمار خبرنگاران را 4 نفر اعلام کرده است.

این در حالیست، که اخیرا نیز مرکز تحقیقات رسانه در امریکا گزارشی را درباره پوشش جنگ افغانستان توسط شبکه‌های خبری جریان اصلی در امریکا منتشر کرده بود.

بر اساس این گزارش، در 6 ماه اخیر شبکه‌های خبری «ان.بی.سی»، «سی.بی.اس» و «ای.بی.سی» تنها 32 دقیقه از اخبار خود را به پوشش جنگ در افغانستان اختصاص داده‌اند.

با این حال مشخص نیست، که با وجود حضور بیش از 16 هزار نظامی امریکایی در افغانستان دلیل فراموش شدن جنگ این کشور در رسانه‌های امریکایی چیست؟  آیا این حرکتی اعتراضی در برابر راهبرد جنگی ترامپ است و یا تکرار ادعاهای مقام‌های امریکایی درباره «قرار داشتن در مسیر درست»، «از همیشه به پیروزی نزدیکتر هستیم» و این قبیل اظهارات کلیشه‌ای و گمراه کننده سبب استقبال پایین خبرنگاران از این کنفرانس خبری شده است.

یادآوری می کنیم، که از سوی دیگر نیز به نظر می‌رسد با گذشت بیش از 17 سال از حمله امریکا به افغانستان و تحمل تلفات و هزینه‌های زیاد، مردم امریکا نیز از ادامه این جنگ خسته شده‌اند و حتی تمایلی به پیگیری تحولات افغانستان نیز ندارند؛ این امر نیز سبب شده تا رسانه‌های امریکایی که به جای آگاهی رسانی به خبررسانی به عنوان فعالیتی اقتصادی نگاه می‌کنند توجهی به بحران افغانستان نداشته باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала