افشاگری علی احمد عثمانی

© Photo / MEW / MEWافشاگری علی احمد عثمانی
افشاگری علی احمد عثمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر برکنار شده ی انرژی و آب افغانستان امروز گفت، حکومت داری اندیوالی و قوم محور بزرگترین چالش ریاست جمهوری افغانستان است.

رئیس جمهور وزیر انرژی و آب را از سمتش برکنارکرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور وزیر انرژی و آب را از سمتش برکنارکرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، علی احمد عثمانی وزیر برکنارشده‌ی انرژی و آب افغانستان امروز (یک‌شنبه ۱۰سرطان ۱۳۹۷) در یک کنفرانس خبری در کابل، حکومت‌داری اندیوالی و قوم‌محور را بزرگترین چالش ریاست جمهوری عنوان کرد.

 وی علاوه کرد، که ریاست جمهوری صلاحیت‌ها را از نهادهای قانونی و پاسخ‌گو مانند وزارت‌خانه‌ها به دفاتر مشاورانش که از دوستان و رفقای نزدیک‌شان است، انتقال داده است.

به گفته آقای عثمانی، ریاست جمهوری با این کار، جلو حکومت‌داری خوب و روند توسعه هدف‌مند را گرفته و بسیاری از ادارات را زمین‌گیر ساخته است.

وی افزود، بی‌اعتمادی و چاپلوسی‌پسندی محمد اشرف غنی باعث سردرگمی اعضای بلندپایه حکومت شده است.

علی احمد عثمانی می‎گوید، پس از این‌که سال گذشته مجلس نمایندگان علیه او استیضاح مهندسی شده را انجام داد، ارگ ریاست جمهوری نیز به توطئه‌ها دامن زد.

توسل به ابزارهای فشار چون هسته‌گذاری تیم خاص در دفتر مشاوران رییس جمهوری به منظور خراب‌کاری در وزارت انرژی و آب، تبلیغات تخریب‌آمیز در جلسات حکومتی، به چالش کشیدن برنامه‌ها و متوقف شدن پروژه‌های توسعه‌ای، منع شدن از سفرهای خارجی و داخلی، تهدید و جلوگیری از اصلاحات در وزارت انرژی و آب، از جمله چالش‌هایی بوده که آقای عثمانی سد راه خود برشمرد.

در این راستا، آقای عثمانی افزود: با وجود این چالش‌ها به این دلیل استعفا ندادم تا نشان دهم بدون چاپلوسی، تهدید و تحقیر در جلسات حکومتی هم می‌شود به مردم خدمت کرد. همه مردم افغانستان حق بودن در این حکومت را دارند و خواستم نشان دهم که ماهم هستیم و این حق ماست که باشیم و خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد، که هم‌چنین خواستم نشان دهم که در برابر زورگویی‌ها سر خم نمی‌کنم.

وزیر برکنارشده‌ی انرژی و آب علاوه کرد: مدت‌هاست که در برابر قانون‌شکنی‌ها مقاومت می‌کنم و استعفای من به معنی کمک به قانون‌شکنان است.

آقای عثمانی در ادامه چند درخواست را از ریاست جمهوری، جامعه جهانی، نهادهای مدنی و مردم  مطرح کرد.

در پایان وزیر انرژی و آب اخراج شدن از دفترکارش توسط نگهبانان رییس جمهوری را رد کرد و افزود: روز پنج‌شنبه ایام عید فطر که رخصتی عمومی بود، شماری از نیروهای مسلح اطراف وزارت انرژی و آب را محاصره کرده و دفترش را پلمپ نمودند.

وی علاوه کرد، تنها حرمت‌شکنی که علیه‌اش صورت گرفت، در میدان هوایی کابل بود که از رفتن به مزارشریف برای افتتاح پروژه جلوگیری شده است. آقای عثمانی علاوه کرد: این عمل رییس جمهوری بدون پاسخ نمی‌ماند، اگر من جواب ندهم، فرزندانم به آن پاسخ خواهند داد.

یادآوری می کنیم، که رئیس جمهور افغانستان چند هفته پیش طی یک فرمان وزیر پیشین آب و انرژی را از سمت اش برکنار کرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала