ده‌ها نظامی گرسنه و تشنه با خانواده هایشان در فاریاب محاصره اند

© AFP 2023 / Patrick Bazده‌ها نظامی گرسنه و تشنه با خانواده هایشان در فاریاب محاصره اند
ده‌ها نظامی گرسنه و تشنه با خانواده هایشان در فاریاب محاصره اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود بیست روز پیش ولسوالی کوهستانِ فاریاب به دست طالبان افتاد و در حال حاضر 190 تن از نیروهای امنیتی در محاصرۀ این گروه گیر مانده‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدناصرخان، فرمانده پولیس ولسوالی کوهستان می گوید، با گذشت هر ساعت، حلقۀ محاصرۀ طالبان بر آنان تنگ‌تر می‌شود. فرمانده پولیس کوهستان می‌افزاید که 40 خانوادۀ نیروهای امنیتی نیز در محاصره‌اند و تلفات روزانۀ آنان به دو تا سه تن می‌رسد.
ناصر خان به سلام‌وطندار گفته است، طالبان مانع ورود مواد غذایی به این ولسوالی شده‌اند، «طالبان را فراموش کرده‌ایم، غم نان دامنگیرمان شده است و نمی‌دانیم با گرسنگی چه کنیم؟»
نقیب‌الله، یکی از سربازان گیرمانده در محاصرۀ طالبان می‌گوید که مواد غذایی به گونۀ قاچاق وارد این ولسوالی می‌شود، اما مقدار آن اندک است و شمار کمی از آن مستقید می‌شوند.
اما نبی‌جان میاخیل، فرمانده پولیس فاریاب می‌گوید که مواد خوراکی به نیروهای پولیس رسیده است، تعدادی هم که از نبود این مواد شکایت دارند شامل نیروهای خیزش مردمی‌اند.

​حدود 120 تن از نیروهای امنیتی نیز هفتۀ گذشته در درزابِ جوزجان از سوی داعش محاصره شدند، اما پس از اعزام نیروهای تازه ‌نفس به منطقه، محاصره امروز شکسته شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала