نور: خودم یا یکی از یاران صادقم وارد میدان انتخابات می‌شویم

© عکس از صفحه عطا محمد نورعطا محمد نور
عطا محمد نور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان پس از برگشت به کشور گفت که اگر در انتخابات پیشروی ریاست جمهوری تقلب صورت گرفت، باید حکومت موقت دو ساله ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و والی پیشین بلخ پس از سفرش به ترکیه دیروز (یکشنبه ۱۰ سرطان) به خبرنگاران در بلخ گفت که برای پیش‌گیری از تقلب در انتخابات آینده، باید طرح پیشنهادی احزاب سیاسی اجرا شود.

آقای نور همچنان یادآور شد که در پیوند به تشکیل ایتلاف بزرگ ملی در ترکیه توافق صورت گرفته است و این ایتلاف به زودی در کابل اعلام موجودیت خواهد کرد.

او همچنین گفت که احتمال نامزدی خودش یا یک "دوست صادقش" در انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری وجود دارد.

در بخش دیگری از سخنانش، آقای نور به زمزمه‌ها در پیوند به بسته‌شدن حساب‌های بانکی‌اش اشاره کرد و گفت که حساب بانکی آنچنانی ندارد.

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت که هر زمانی که وی به بیرون از کشور می‌رود، تبلیغاتی مبنی بر تبعید و ممنوع الخروج شدنش پخش می‌شوند که هیچ‌کدام اساس و واقعیت ندارد.

آقای نور خاطر نشان ساخت که وی در کنار هوادارنش در انتخابات پیشروی ریاست جمهور حضور گسترده خواهد داشت. وی گفت که در انتخابات آینده یا خود نامزد خواهد شد و یا از فردی که ملی، صادق و مردم‌دار باشد، حمایت خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала