تلاش نور برای رسیدن به تفاهم انتخاباتی با کرزی و سیاف

© Photo / Ata Mohammad Noor FBعطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان
عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در آخرین اظهاراتش از رایزنی‌ها با حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف، خبر داده، گفته است که ائتلاف شان شکست نخواهد خورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و والی پیشین بلخ پس از بازگشتش به کشور گفته است که درمورد اقدامات بعدی سیاسی اش، با حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور و عبدالرب رسول سیاف، اعضای شورای عالی ائتلاف، صحبت‌ها و رایزنی‌هایی داشته است.

نور گفته است: "ما بیشتر از این به عبدالله عبدالله اجازه نمی‌دهیم تا با آرای مردم بازی کند. ائتلاف ما شکست نخواهد خورد. ما به کابل می‌رویم و در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک می‌ورزیم".

عطامحمد نور اظهار داشت: "شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان تلاش می‌کند تا با حامد کرزی رئیس جمهور سابق و عبدالرب رسول سیاف رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان به تفاهم رسیده و در انتخابات موضع واحدی اتخاذ کنند".

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان با اشاره به این که در حال حاضر روند انتخابات ناعادلانه به پیش می‌رود. وی خاطرنشان ساخت: "اگر حکومت وحدت ملی اقدامات لازم را جهت جلوگیری از تقلب آرای مردم اتخاذ نکند، ممکن است جنگ آغاز شود".

به گفته وی، اکثریت احزاب فعال کشور پیشنهادات شان را جهت شفافیت روند انتخابات پیشکش نموده اند، اما تا هنوز هیچ کدام جوابی بدست نیاورده اند.

آقای نور پس از بازگشت به بلخ در میان هوادارانش اعلام کرد که یا خود یا یکی از یاران صادقش در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.وی همچنان خاطر نشان ساخت که در صورتی که حکومت وحدت متعهد به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه نباشد، حکومت موقتی جهت برگزاری این انتخابات روی کار خواهد آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала