گزارش تازه پنتاگون در قبال صلح و جنگ افغانستان

© Photo / David B. Gleasonگزارش تازه پنتاگون در قبال صلح و جنگ افغانستان
گزارش  تازه  پنتاگون در قبال صلح و جنگ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون یافته‌های گزارش تازۀ شش ماه خود را دربارۀ افغانستان به گانگرس آن کشور واگذار کرده ‌است.

به گزارش اسپوتنیک، اطلاعات تازۀ پنتاگون وضعیت امنیتی افغانستان را از ماۀ دسمبر سال2017 تا ماۀ می سال جاری بررسی کرده و زیر نام تقویت امنیت و ثبات در افغانستان به گانگرس آن کشور ارایه شده‌‌است.
در گزارش تازۀ پنتاگون آمده که راه‌برد امریکا در قبال کشورهای جنوب آسیا و افغانستان باعث شده تا امیدواری‌ها برای حل سیاسی جنگ افغانستان بیش‌تر از گذشته گردد.
در عین زمان که در گزارش از تلاش‌های دولت وحدت ملی به رهبری محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور به‌خاطر گفت‌وگو با گروه طالبان قدردانی شده؛ اما پنتاگون تاکید بر فشار نظامی بالای آن گروه در این کشور کرده‌است.
پنتاگون می‌گوید که گروه طالبان باید این نظر شان که از راه نظامی به هدف‌های شان می‌رسد را از بین ببرد؛ زیرا آنان هرگز قادر این به امر نخواهند بود.
وزارت دفاع امریکا تاکید کرد که واشنگتن هرگز اجازه نمی‌دهد تا هراس‌افگنان افغانستان را به لانه‌های امن شان تبدیل کرده و منافع امریکا را در خطر بی‌اندازند.
در گزارش آمده که پنتاگون متهعد بر حمایت دوم‌دار از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در بخش‌‌های مشورت، آموزش و هم‌کاری می‌‎باشد.
گزارش شش ماهۀ پنتاگون از وضعیت افغانستان درحالی به گانگرس امریکا واگذار می‌گردد که در این روزها، تلاش‌های دولت کابل به خاطر‌ گفت‌وگو با گروه‌ طالبان که بیشتر اعضای آن افغان اند، به شکل جدی جریان دارد.
دولت کابل به‌ تازه‌گی آتش‌بس با گروه طالبان اعلام کرد، اما طرف مقابل، تنها در روزهای عید، پاسخ مثبت به خواست حکومت داده و دوباره به جنگ شان در قبال نظام افغانستان آغاز کردند.
هرچند با این اقدام گروه طالبان، امیدهای ایجاد شده افغان‌ها برای صلح از بین رفت، اما هنوز تلاش‌های برای گفت‌وگو با این گروه سرکش جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала