مذاکرات مستقیم با طالبان هفته‌ی آینده آغاز می‌شود

© Sputnik / فیسبوک ریاست شورای عالی صلحمذاکرات مستقیم با طالبان هفته‌ی آینده آغاز می‌شود
مذاکرات مستقیم با طالبان هفته‌ی آینده آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرخانه‌ شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده که مذاکرات مستقیم صلح با طالبان هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به اشاره به رسانه های افغانستان، اکرم اخپلواک، رئیس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح افغانستان امروز چهارشنبه (۱۳ سرطان) در نشست عمومی مجلس نمایندگان گفته که تمامی تدابیر ابتدایی برای آغاز مذاکرات مستقیم صلح با طالبان، از سوی این شورا گرفته شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.
هرچند آقای اخپلواک در مورد مکان این مذاکرات چیزی نگفته، اما افزوده که شورای عالی صلح با طالبان ارتباط برقرار کرده و انتظار دارد تا این گروه به آغاز این مذاکرات پاسخ مثبت دهد و نمایندگان با صلاحیت‌شان را در این مذاکرات معرفی کند.
به گفته‌ی او، تاکنون نمایندگان این گروه برای آغاز مذاکرات مستقیم صلح بین‌الافغانی معرفی نشده‌ است.
وی خاطرنشان کرده که طبق برنامه از قبل طرح شده، پس از پیشرفت در مذاکرات صلح با طالبان، جامعه جهانی در این روند شریک خواهد شد.

​از سوی دیگر، رییس دبیرخانه شورای عالی صلح گفت که هفته آینده نشست بزرگ علمای اسلامی به میزبانی عربستان سعودی در شهر مکه نیز برگزار می‌شود. آقای اخپلواک افزود که عالمان از کشورهای مختلف اسلامی از جمله افغانستان، پاکستان، اندونیزیا و سایر کشورهای اسلامی در این نشست شرکت خواهند کرد.

به گفته‌ی او، علمای اسلامی در این نشست ادامه‌ی جنگ در افغانستان را نا‌مشروع اعلام کرده و بر روند صلح در افغانستان تاکید خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала