دیدار رییس ستاد ارتش پاکستان با عمر زاخیل ‌وال

© AP Photo / B.K. Bangashدیدار رییس ستاد ارتش پاکستان با عمر زاخیل ‌وال
دیدار رییس ستاد ارتش پاکستان با عمر زاخیل ‌وال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قمرجاوید باجوه، رییس ارتش پاکستان روز چهارشنبه با عمر زاخیل‌وال، سفیر افغانستان در این کشور، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در خبرنامۀ‌ی که از سوس ارتش پاکستان منتشر شده آمده‌است که در این دیدار، دوطرف درباره‌ی روند صلح افغانستان و نقش اسلام‌آباد در این راستا، گفت‌وگو کردند.
این دیدار درحالی صورت می‌گیرد که یافته‌های یک گزارش اخیر پنتاگون نشان می‌دهند که با وجود دیدارهای مقام‌های افغانستانی و پاکستانی با یک دیگر در کابل و اسلام‌آباد، روابط میان دوطرف آن چنانی‌که باشد، خوب نیستند.
این در حالی است که معاون وزارت خارجۀ ایالات متحده امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، در دیدارش از پاکستان گفته‌است که این کشور می‌تواند در پایان‌دادن به جنگ در افغانستان، نقش بازی کند.
الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در دیدارش با قمر جاوید باجوه، رییس ارتش پاکستان در اسلام‌آباد درباره‌ی مبارزه با هراس‌افگنی و روند صلح افغانستان، نیز گفت‌وگو کرده‌است.

​روز گذشته در یک خبرنامۀ مقام‌های پاکستانی، چنین آمده بود: «هردوطرف به تعهد خود نسبت به هدف مشترک صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند و اقدامات مربوط به این هدف را مورد بحث قرار دادند. هردو نیز در زمینه‌ی همکاری‌های مداوم در سطوح گوناگون، توافق کردند.»

بانو ویلز، پیش‌ازاین دیدار در کابل گفته بود که مانع بزرگ در برابر صلح، آن طالبانی استند که بیرون از افغانستان به‌سر می‌برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала