در فاریاب معترضان خواهان رهایی قیصاری استند + وئدیو

© Photo / Nezamuddin Qaisari fbدرفاریاب معترضان خواهان رهایی قیصاری استند
درفاریاب معترضان خواهان رهایی قیصاری استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشنده‌گان ولایت فاریاب برای چهارمین روز در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری به جاده‌ها آمدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از باشنده‌گان ولایت فاریاب، در اعتراض به این کار از روز سه شنبه تاکنون در جاده‌ها استند و خواهان آزادی آقای قیصاری و نیز برگشت جنرال دوستم، معاون نخست رییس‌جمهور به کشور استند.
این معترضان، در جریان اعتراض‌های شان ساختمان ولایت فاریاب و چندین ادارۀ دولتی دیگر را در این ولایت آتش زدند و نیز راه بندر آقینه و اندخوی را بسته کردند.
این معترضان، روز جمعه (۱۵سرطان) نیز برای چند ساعت راه پیمایی کردند.
شماری از اعضای حزب جنبش ملی که بخشی از معترضان استند، ادعا می‌کنند که نیروهای ویژۀ ارتش شب گذشته خانۀ نظام الدین قیصاری در شهر میمنه را محاصره کردند و در تیراندازی این نیروها دو تن از نگهبانان نظام الدین قیصاری کشته شدند و دو تن دیگر شان زخم برداشته اند.
بشیراحمد ته‌ینج، سخن‌گوی حزب جنبش ملی در این باره می‌گوید: «با زیرپا گذاشتن حرمت حریم خانواده‌گی آن‌ها وارد خانواده شدند و آنچه را که با ارزش بوده همرای خود برده اند و ما از سرنوشت قیصاری صاحب اطلاعی در دست نداریم.»
اما، قول اردوی ۲۰۹شاهین در شمال کشور، یورش نیروهای ارتش را بر خانۀ نظام الدین قیصاری رد می‌کند و می‌گوید که این نیروها پنج‌شنبه شب، بر گروهی از تفنگ‌داران غیرمسؤول در نزدیک میدان هوایی شهر میمنه حمله کردند و ۲۵تفنگ‌دار غیرمسؤول را بازداشت کردند.

مسؤولان این قول اردو، می‌گویند که در این عملیات هرچند به نیروهای ارتش آسیبی نرسیده اما، می‌پذیرند که در این رویداد دو تن جان باختند و دو تن دیگر زخم برداشته‌اند.
با این همه، وزارت دفاع ملی شب گذشته اعلام کرد که نظام الدین قیصاری و سه فرماندۀ به گفتۀ این وزارت مسلح غیرمسؤول دیگر که از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند، به لوی سارنوالی معرفی شده‌اند.
شایان ذکر است که نیروهای ارتش، روز دوشنبه (۱۱سرطان)، نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و یکی از نزدیکان جنرال دوستم را بازداشت کردند و به کابل انتقال دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала