محقق: وزیران هزاره امنیت وظیفوی ندارند

© Sputnik / J.a.kمحقق: وزیران هزاره امنیت وظیفوی ندارند
محقق: وزیران هزاره امنیت وظیفوی ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در یک نشست خبری از عدم امنیت وظیفوی و شغلی مقامات دولتی قوم هزاره ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، حاجی محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم و معاون دوم ریاست اجرائیه امروز (یکشنبه، ۱۷ سرطان) در جریان نشست خبری ائتلاف ملی برای نجات افغانستان که درمورد رویدادهای اخیر در کشور برگزار شده بود، از عدم امنیت وظیفوی وزیران و رئیس‌های هزاره در حکومت وحدت ملی ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به محاکمه عبدالرزاق وحیدی، وزیر پیشین مخابرات کشور گفت که باوجودی که رئیس اجرائیه کشور پس از بررسی قضیه، اعلام کرد که وزیر مخابرات هیچ گناهی ندارد، آقای وحیدی محاکمه شد و در جایی که باید وزیر دیگری می‌نشست، او نشست.

آقای محقق همچنان یادآور شد که مقامات ارگ بدون مشوره با وی، همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع کشور را به عنوان سفیر افغانستان در اسپانیا تعیین کرده اند، که آن هم با مشکلاتی مواجه شد و دوباره به وزارت برگشته است.

معاون ریاست اجرائیه کشور افزود که باید به تمام اقوام افغانستان احترام گذاشته شود و حقوق شان داده شود.

نشست خبری ائتلاف نجات برای افغانستان با اشتراک عطا محمد نور، رئیس اجرائیه حزب اسلامی افغانستان، محمد محقق، معاون ریاست اجرائیه کشور و رهبر حزب وحدت مردم و همچنان عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در ولایت بلخ برگزار شده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала