مجلس سنا نگران انتقال آرشیف افغان فلم به ارگ

© Photo / Meshrano Jirgaمجلس سنا نگران انتقال آرشیف افغان فلم به ارگ
مجلس سنا نگران انتقال آرشیف افغان فلم به ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنای افغانستان از انتقال آرشیف افغان فلم به ارگ ریاست جمهوری به شدت ابراز نگرانی کرد.

انتقال آرشیف افغان فیلم به ارگ - اسپوتنیک افغانستان
انتقال آرشیف افغان فیلم به ارگ
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، محمد‌علم ایزدیار معاون نخست مجلس سنا گفت، که آرشیف افغان‌فلم از سال‌های متمادی و آغاز هنر فلم‌سازی در کشور ایجاد شده و هیچ حکومتی حتا حکومت طالبان به آن دست نزده است؛ اما حکومت کنونی دست به چنین اقدامی زده است.

آقای ایزدیار افزود، که انتقال افغان‌فلم به ارگ نشان‌دهنده آن است که به جز از ارگ ریاست‌جمهوری هیچ جای دیگر در کشور مصئون نیست.
او همچنان تاکید کرد، که حکومت باید از دست‌برد، دخل و تصرف به این آرشیف خود‌داری کند.
مصطفا ظاهر نواسه‌ی شاه پیشین افغانستان نیز گفت، که پدر بزرگ‌اش ۴۰ سال در افغانستان پادشاهی کرده ولی هیچ گاهی نخواسته آرشیف افغان‌فلم را به ارگ انتقال دهد.
آقای ظاهر گفت، که چه کسی ضمانت می‌کند که این آرشیف در ارگ از بین نرود و یا کسی سانسور نکند و یا بخش‌های آن را قیچی نزند.
او ضمن تاکید بر حفظ این آرشیف در جای اصلی‌اش گفت، که اگر ضمانتی وجود نداشته باشد به فرهنگ مردم افغانستان خیانت خواهد شد.
محمد‌رحیم حسنیار سناتور ولایت غزنی در مجلس سنا نیز گفت، که آرشیف افغان‌فلم در اتاق مخصوصی در یک درجه حرارت معین نگهداری می‌شد و انتقال آن به ارگ ریاست‌جمهوری به این آرشیف آسیب می‌رساند.
آقای حسنیار خاطر نشان ساخت، که این آرشیف قدامت صد ساله دارد و حکومت باید متوجه حفظ آثار فرهنگی مردم افغانستان باشد.
یادآوری می کنیم، که چندی پیش رئیس‌جمهور دستور انتقال افغان‌فلم را به ارگ ریاست‌جمهوری صادرکرد و این آرشیف به ارگ ریاست‌جمهوری انتقال داده شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала